Wienerberger, wiodący producent ceramiki budowlanej od 20-lat wspiera polskich inwestorów

Wienerberger, wiodący producent ceramiki budowlanej od 20-lat wspiera polskich inwestorów

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. infoWire.pl Źródło: InfoWire.pl

W lipcu br. przypada 20 rocznica rozpoczęcia działalności w Polsce przez firmę Wienerberger. Ten wiodący producent ceramicznych materiałów budowlanych na świecie, w ciągu ostatnich dwóch dekad wręcz zrewolucjonizował dostępną w naszym kraju, ofertę rozwiązań do budowy domów jednorodzinnych, wielorodzinnych oraz obiektów użyteczności publicznej. Od lat firma pracuje nad nowymi produktami i udoskonalaniem swojej oferty, podejmuje również szereg przedsięwzięć wspierających rozwój technologii budowlanych, podnoszenie kwalifikacji fachowców, czy promocję polskiej architektury.

Działalność na dużą skalę

Historia koncernu Wienerberger AG, produkującego ceramiczne materiały budowlane sięga 1819 roku, kiedy to austriacki przemysłowiec otworzył pierwszą swoją cegielnię. Obecnie Wienerberger posiada ponad 200 zakładów produkcyjnych w 30 krajach, gdzie powstają nowoczesne produkty m.in. do konstrukcji ścian, dachów i elewacji. Wienerberger Ceramika Budowlana zadebiutowała na polskim rynku w 1995 roku, rozpoczynając od zakupu i całkowitej modernizacji cegielni w Lęborku w woj. pomorskim, w której rozpoczęto produkcję pustaków Porotherm. Obecnie, posiada 13 zakładów produkcyjnych na terenie całego kraju i zatrudnia ponad 700 pracowników. Wienerberger oferuje swoim klientom kompleksowe rozwiązania do budowy ścian pod marką Porotherm, dachów - Koramic i elewacji - Terca. Co istotne, przy każdym z systemów inwestor, fachowiec czy architekt mogą liczyć na wsparcie Doradców Technicznych, którzy dostępni są w całym kraju.

Najwyższa jakość, najnowsze rozwiązania

Jestem związany z firmą Wienerberger w Polsce od samego początku i przez te 20 lat kierujemy się tą samą strategią - dostarczamy najwyżej jakości rozwiązania budowlane, które odpowiadają na potrzeby klientów i zmiany rynkowe. Dlatego chociażby, tak znacząco rozbudowaliśmy ofertę ceramicznych dachówek i cegieł klinkierowych, by sprostać wymaganiom estetycznym architektów i inwestorów. Od początku naszej działalności dbaliśmy o to, aby ceramika kojarzyła się nie tylko z trwałością, ale była także synonimem nowoczesnych materiałów budowlanych. Kierując się tym myśleniem wprowadziliśmy na rynek polski szereg innowacyjnych produktów i rozwiązań ułatwiających i zmieniających proces budowy. Jednym z ostatnich jest rewolucyjna, z punktu widzenia sposobu murowania, trwałości i szybkości procesu, technologia murowania na sucho - Dryfix, do której wykorzystywana jest zaprawa w pianie. Podnieśliśmy też izolacyjność termiczną wyrobów do wznoszenia ścian wychodząc naprzeciw aktualnym i przyszłym wymogom UE oraz budownictwa energooszczędnego. Wszystkie innowacje estetyczne oraz technologiczne przeprowadzaliśmy ulepszając metody produkcji i traktując priorytetowo dbałość o środowisko oraz komfort mieszkania, użytkowania budynku. Dlatego, nie zrezygnowaliśmy z naturalnego, mineralnego  składu naszych wyrobów, których podstawę stanowi glina, wydobywana w przyzakładowych kopalniach  - powiedział Mirosław Jaroszewicz, członek zarządu firmy Wienerberger.

Firma Wienerberger jako pierwsza w Polsce wprowadziła specjalny układ komór i drążeń w pustakach Porotherm, który maksymalnie wydłuża przepływ powietrza przez ściany i tym samym zatrzymuje ciepło na dłużej we wnętrzu. Dodatkowo, by materiał był jeszcze cieplejszy wprowadzono tzw. technologię poryzacji. Do gliny dodaje się pył drzewny, który spala się w trakcie procesu wypału w piecach rozgrzanych do 1000°C i tym samym w pustakach tworzy wypełnione powietrzem mikropory. Powietrze stanowi doskonały izolator - im więcej zamkniętego w strukturze cegły, tym są wyższe parametry termoizolacyjności. W 2010 roku w nowoczesnej fabryce w Oleśnicy rozpoczęto produkcję szlifowanych pustaków, których powierzchnie wsporne są idealnie wyrównane (z dokładnością 0,1 mm). Pozwoliło to na wprowadzenie na rynek technologii murowania na cienkospoinową zaprawę Porotherm Dryfix w postaci piany. Pozwala ona wyeliminować tzw. procesy mokre, czyli zaraz po wymurowaniu mury pozbawione są wilgoci, a prace murarskie mogą być prowadzone również zimą, w temperaturze do -5°C. Szybka i łatwa aplikacja, wysoka wytrzymałość gotowych murów oraz podwyższona termoizolacyjność sprawiają, że rozwiązanie to coraz częściej zastępuje tradycyjny system murowania na zaprawę cementowo-wapienną. Co niezwykle istotne, firma Wienerberger prowadzi i angażuje się w szkolenia dla fachowców, które uczą jak korzystać z nowych rozwiązań i podnoszą umiejętności zarówno murarzy, jak i dekarzy. Przez 5 lat od wprowadzenia technologii Porotherm Dryfix przeszkolono ponad 1500 osób. Jednocześnie każdy klient może korzystać z pomocy Doradców Technicznych, którzy służą profesjonalną wiedzą, a także wspierają inwestorów na placach budowy.

Działalność na rzecz sektora budowlanego

Firma nie tylko dba o swój dalszy rozwój, lecz wspiera cały, szeroko rozumiany sektor budowlany. Od 2013 roku Wienerberger jest organizatorem polskiej edycji prestiżowego konkursu dla architektów Brick Award, który promuje najlepszą krajową architekturę ceramiczną, również poza jego granicami. Nagrodzone w ramach polskiej edycji ceramiczne obiekty biorą udział w międzynarodowej odsłonie konkursu. Wśród dotychczasowych laureatów statuetek Brick Award jest wielu znanych architektów, jak również młodzi adepci sztuki architektonicznej. Firma także wspomaga takie inicjatywy, jak Turniej Budowlany ,,Złota Kielnia" czy Mistrzostwa Polski Młodych Dekarzy. Ponadto, Wienerberger realizuje globalny program edukacyjny WiSBA - Wienerberger Sustainable Building Academy. Projekt ma na celu wspieranie studentów w zdobywaniu wiedzy z zakresu zrównoważonego budownictwa.

Innowacyjni w Polsce, innowacyjni na świecie

Polski rynek dla koncernu Wienerberger jest bardzo istotny. Przez lata konsekwentnie rozbudowywano ofertę, której podstawę stanowią ceramiczne materiały produkowane w naszym kraju. Wszystkie rozwiązania są też przemyślane pod kątem potrzeb i gustów polskich inwestorów.

Od lat obserwujemy wysokie zaangażowanie Polaków w proces budowania własnego domu.  Dlatego, przyjęliśmy strategię bardziej indywidulanego podejścia do klienta i dopasowywania oferty produktowej, ale także działań marketingowych i sprzedażowych. Chcąc lepiej poznać oczekiwania inwestorów tak, aby móc jeszcze efektywniej wspierać ich podczas procesu budowy domu, dwa lata temu uruchomiliśmy platformę społecznościową dla ludzi budujących domy, Budogram. Poza możliwością m.in. prowadzenia wirtualnych dzienników budowy, wymiany opinii i porad między użytkownikami, każdy z zarejestrowanych może skorzystać z programu rabatowego na nasze materiały. Serwis cieszy się dużą popularnością, na stronie zarejestrowało się od czerwca 2013 ponad 15 000 osób. Wiele z nich skorzystało z rabatów decydując się na zakup naszych produktów nie tylko na ściany, ale także dachy czy elementy małej architektury - dodał Mirosław Jaroszewicz, członek zarządu firmy Wienerberger.

W najbliższych latach, firma Wienerberger w Polsce i na świecie będzie rozwijać swoją ofertę zgodnie z przyjętą misją tworzenia nowoczesnego budownictwa, przyjaznego dla środowiska i wpływającego pozytywnie na komfort zamieszkania. Wszystkie produkty marek Porotherm, Terca i Koramic odznaczają się najwyższą trwałością, doskonałą izolacyjnością termiczną, korzystnym wpływem na  mikroklimat we wnętrzu, a także spełniają kryteria związane z ekologią i ekonomią. Aspektem oferty, który będzie również umacniany to systemowość produktów. Już teraz, korzystając z rozwiązań Wienerberger można zbudować ściany, strop, dach, elewację. Wszystkie elementy są do siebie dopasowane i przemyślane pod kątem ułatwienia sposobu montażu oraz zapewnienia najwyższej solidności gotowego elementu budynku.


dostarczył infoWire.pl