Rynek produktów luksusowych wart jest już ponad bilion euro

Rynek produktów luksusowych wart jest już ponad bilion euro

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. infoWire.plŹródło:InfoWire.pl

Wartość światowego rynku produktów luksusowych w tym roku wzrośnie o 5 proc. - to główny wniosek płynący z raportu o światowym rynku dóbr luksusowych przeprowadzonego przez firmę Bain & Company we współpracy z Fondazione Altagamma. Największa część rynku, segment samochodów luksusowych, osiągnie wartość 405 mld euro, co oznacza wzrost o ponad 8 proc. w stosunku do ubiegłorocznego wyniku.

Bain & Company, jedna z największych międzynarodowych firm doradczych, po raz 14. zbadała rynek dóbr luksusowych na świecie. Raport powstał we współpracy z Fondazione Altagamma fundacją zrzeszającą włoskich producentów dóbr luksusowych. Badanie objęło 10 segmentów, wśród których znalazły się między innymi rynki: hotelarski, alkoholowy, designu, prywatnych samolotów, czy sztuki. Wśród segmentów, które osiągnęły najwyższy wzrost w porównaniu do ubiegłego roku znajdował się rynek samochodów luksusowych - wzrost o 8 proc., rynek hotelarski - wzrost o 7 proc. oraz rynek luksusowych dóbr osobistych (moda, dodatki skórzane, zegarki, biżuteria, perfumy i kosmetyki) - wzrost o 6 proc.

 

Wartość samego rynku luksusowych samochodów wzrośnie w tym roku o ponad 50 mld euro, osiągając poziom 405 mld euro. Przy założeniu stałych kursów walutowych oznacza to wzrost o 8 proc. Taki wynik jest w dużej mierze konsekwencją korzystnej sytuacji w Stanach Zjednoczonych oraz Europie Zachodniej. W przypadku drugiego pod kątem wartości rynku - luksusowych dóbr osobistych, wzrost wyniesie 29 mld euro, co realnie stanowi jedynie 1-2 proc. (przy założeniu stałych kursów walutowych) w stosunku do ubiegłego roku. Wśród przyczyn hamujących znalazły się: silna pozycja dolara, kryzys giełdowy w Chinach oraz spadek cen ropy.

Z badania wynika, że najwięcej osobistych dóbr luksusowych na świecie kupują chińscy konsumenci - aż 31 proc. Za nimi są Amerykanie - 24%, a na trzecim miejscu Europejczycy z wynikiem 18%. Co ciekawe znaczny wzrost notuje sprzedaż internetowa. Według badań, w 2015 roku osiągnie ona 7 proc. udziałów w rynku, czyli prawie dwa razy więcej niż w 2012 roku, kiedy to pojawiła się w badaniu po raz pierwszy. Wyniki raportu wskazują również na znaczący wzrost sprzedaży luksusowych produktów w obniżonych cenach - w 2015 roku 35% rynku dóbr luksusowych to produkty które zostały zakupione po obniżonej cenie.

Producenci dóbr luksusowych zwiększali ceny produktów uważając, że będzie to równoznaczne z podwyższeniem ekskluzywności na rynku. Ta strategia nie przyniosła jednak efektu. Obecnie muszą oni zatem poradzić sobie z zadaniem odbudowania zaufania do marek, a nie tylko chwilowemu zapobiegnięciu wahaniom rynkowym - podsumowuje Jacek Poświata, dyrektor zarządzający Bain & Company.


dostarczył infoWire.pl