Badania rynku pomogą rozwinąć firmę

Badania rynku pomogą rozwinąć firmę

Dodano:   /  Zmieniono: 

Zakładając biznes, pragniemy trafić ze swoimi produktami do szerokiego grona odbiorców i osiągnąć sukces. Co jednak zrobić, gdy firma nie rozwija się tak dobrze, jak byśmy chcieli? Problem może wynikać z nieodpowiedniej strategii marketingowej lub niedopasowania produktu do potrzeb klientów. Badania rynku pomogą nam ustalić i naprawić błąd.

Sposobów badania rynku jest wiele. ,,Badania ilościowe przeprowadza się na reprezentatywnej grupie respondentów, np. gdy przedsiębiorca chce ustalić, ilu konsumentów może być zainteresowanych nowym, wprowadzanym na rynek, produktem" - mówi serwisowi infoWire.pl Jakub Tomaszewski z firmy ConQuest Consulting. Badania jakościowe informują z kolei, czy nasz towar jest odpowiedni. Często przeprowadza się w ich trakcie pogłębiony wywiad personalny.

Zbieranie informacji zwrotnych od klientów (ich opinii) jest dla przedsiębiorców cenne, ponieważ pomaga podejmować trafniejsze decyzje biznesowe. Trzeba także badać konkurencję. Pozwala to stwierdzić, jakie kanały dotarcia do klienta bądź strategie marketingowe są w danym momencie najskuteczniejsze.

Badania rynku warto zlecać nie tylko w momencie rozpoczęcia działalności. Przydają się one również podczas restrukturyzacji lub wprowadzania czegoś nowego na rynek. ,,Dzięki nim wiadomo, na ile dany produkt czy usługa spełniają (lub mają szansę spełniać) oczekiwania klientów oraz co należałoby jeszcze poprawić, by dotrzeć do szerszego grona odbiorców i zwiększyć sprzedaż" - podsumowuje ekspert.

KO, KK



dostarczył infoWire.pl