Idol nastolatków w programie edukacyjnym WINIARY ,,Żyj smacznie i zdrowo"

Idol nastolatków w programie edukacyjnym WINIARY ,,Żyj smacznie i zdrowo"

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. infoWire.pl Źródło: InfoWire.pl

Marka WINIARY wyszła naprzeciw odbiorcom autorskiego programu ,,Żyj smacznie i zdrowo" i nawiązała współpracę z jednym z najchętniej oglądanych polskich nastoletnich vlogerów! Blow ma już ponad 1 550 000 subskrybentów na portalu YouTube, 236 tys. obserwatorów na Instagramie oraz ponad 600 tys. polubień na Facebooku. Na czym polega jego współpraca z programem edukacyjnym marki WINIARY ,,Żyj smacznie i zdrowo"?

Nowa twarz szóstej edycji

W tegorocznej edycji marka WINIARY rozszerzyła zakres promocji właściwych idei żywieniowych przy większym wykorzystaniu kanałów internetowych. - Cały czas szukamy nowych i ciekawych rozwiązań dla naszej grupy docelowej. Badania pokazują, że niemal połowa internautów deklaruje, że regularnie styka się z treściami zamieszczonymi na blogach i vlogach. 19% internautów stanowią osoby poniżej 18 roku życia[1], które znajdują się w grupie docelowej naszych działań. Najnowsze trendy pokazują również, że 20 % nastolatków twierdzi, że na oglądaniu wideo na YouTube, spędza ponad trzy godziny dziennie. W 2011 roku odsetek wynosił zaledwie 7%.[2] W związku z tym, w trwającej właśnie 6. edycji programu, postanowiliśmy wyjść naprzeciw aktualnym trendom! Pomaga nam w tym nastoletnia gwiazda Internetu - youtuber Blow, który ma już ponad 1.550.000 subskrybentów na swoim kanale. Jest on również jednym z najbardziej interaktywnych vlogerów w sieci i plasuje się na 3. pozycji w swojej grupie tematycznej[3] - mówi Marcin Popławski, WINIARY Consumer Relations Manager. Nastoletni vloger wspiera program przez cały okres jego trwania, czyli od września 2015 do czerwca 2016. Jego aktywności możemy szukać na oficjalnym fanpage'u akcji oraz wszystkich mediach społecznościowych Blowa (Facebook, YouTube, Instagram, Snapchat). Nastolatek za ich pośrednictwem uczy swoich odbiorców gotować na podstawie książek kucharskich, które są nieodłącznym elementem całego przedsięwzięcia. Promuje on również wartości rodzinne, które także stanowią element programu edukacyjnego marki WINIARY ,,Żyj smacznie i zdrowo". W kuchennych podbojach pomaga mu bowiem jego mama. W czerwcu aktywność Blowa wykroczy poza granice Internetu. Wraz z organizatorami odwiedzi zwycięskie szkoły i będzie osobiście uczestniczyć w warsztatach kulinarnych, które są nagrodą główną w tegorocznej edycji programu.

Autorski program WINIARY

W ramach Tworzenia Wspólnej Wartości (Creating Shared Value - CSV), marka WINIARY, zależąca do firmy Nestlé, od kilku lat realizuje autorski program edukacyjny ,,Żyj smacznie i zdrowo". Prowadzona we współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności, akcja realizowana jest w polskich gimnazjach. Misją programu edukacyjnego marki WINIARY ,,Żyj smacznie i zdrowo" jest przekazanie gimnazjalistom wiedzy z zakresu prawidłowego i zdrowego odżywiania oraz zachęcenie ich do wspólnego spożywania posiłków i podejmowania pierwszych samodzielnych prób gotowania. W ramach projektu promuje się wśród młodzieży postawę proekologiczną, a także ideę niemarnowania żywności. Tworzenie Wspólnej Wartości to dla firmy Nestlé podstawowa zasada postępowania w biznesie. Oznacza to, że firma stara się prowadzić swój biznes tak, aby przynosić korzyści społecznościom, w których działa i w swojej działalności zawsze uwzględniać, obok rachunku ekonomicznego, także interes społeczny. Każde działanie biznesowe firmy Nestlé ma jednocześnie tworzyć wartość dla społeczeństwa - Wierzymy, że dzięki takiej perspektywie zyskują obie strony: firma i społeczeństwo. Czym to się różni od CSR? CSR jest metodą budowania reputacji organizacji, podczas gdy my, naszą filozofię Tworzenia Wspólnej Wartości traktujemy jako czynnik absolutnie strategiczny, nieodłączny od naszych działań biznesowych - mówi Marcin Popławski, WINIARY Consumer Relations Manager.

Jaka jest idea programu edukacyjnego marki WINIARY ,,Żyj smacznie i zdrowo"?

Idea programu jest prosta. Nauczyciele, którzy zarejestrowali się przez stronę www.zyjsmacznieizdrowo.pl, otrzymują bezpłatne materiały dydaktyczne, stworzone przy współpracy z dietetykami i kucharzami. Na ich bazie, pedagodzy mogą przez cały rok w swoich szkołach prowadzić lekcje dotyczące zdrowego odżywiania. Później wszyscy zainteresowani mogą wziąć udział w konkursie, który jest kolejnym etapem projektu. Zadanie konkursowe polega na realizacji wydarzenia społecznego, które należy udokumentować w formie filmu lub zdjęć. Organizatorzy czekają na prace konkursowe do 30 kwietnia. W tym roku twórcy programu nagrodzą 5 najlepszych inicjatyw organizując w zwycięskich szkołach wyjątkowe warsztaty kulinarne. Nagrodzonych zostanie również 40 klas, które otrzymają sprzęt kuchenny. Nowością tegorocznej edycji jest natomiast akcja ,,Ambasadorzy", w ramach której najbardziej zaangażowani nauczyciele mogą wygrać dodatkowo laptop dla swojej szkoły. Do tej pory, w 5 edycjach programu edukacyjnego marki WINIARY ,,Żyj smacznie i zdrowo" wzięło udział ponad 70% szkół gimnazjalnych z całej Polski.  Aktualnie marka realizuje 6. edycję programu, który od września 2015 prezentuje nową, odmienioną formułę.

Program edukacyjny. Dlaczego?

- Świadomość żywieniowa wśród młodzieży jest późniejszym gwarantem ich zdrowia. Mając odpowiednią wiedzę łatwiej dbać nam o zdrowie, co więcej, także zachować je na długo. I to jest absolutnie główny cel naszych edukacyjnych działań. Im wcześniej dzieci zdobywają odpowiednią wiedzę żywieniową, tym te wartości oraz zachowania żywieniowe trwalej wpiszą się w ich życie. Jak pokazują badania, nawyki żywieniowe dzieci wynikają z odpowiednich wzorców wyniesionych z domu rodzinnego, ale także ze środowiska, w którym zazwyczaj przebywają, a takim miejscem bez wątpienia jest szkoła. Zdajemy sobie sprawę, że oprócz rodziców i nauczycieli, również my, jako czołowy producent żywności na świecie wpływamy na kształtowanie świadomości i przyzwyczajeń nastolatków. Czujemy się odpowiedzialni za kreowanie odpowiednich wzorców żywieniowych wśród nich. Staramy się również, aby nasze doświadczenia były inspiracją i krokiem w drodze do zdrowego społeczeństwa - mówi Marcin Popławski. Sposobem na pielęgnowanie tych wartości są również działania medialne zespołu ekspertów programu edukacyjnego marki WINIARY ,,Żyj smacznie i zdrowo". Obecność Katarzyny Zadki, dietetyka programu w środkach masowego przekazu takich jak radio, telewizja i Internet na stałe wpisała się w ideę tworzenia właściwej świadomości żywieniowej odbiorców.  Potwierdza to również zaufanie dużych instytucji prozdrowotnych oraz edukacyjnych. 6 edycja programu objęta została bowiem patronatem honorowym Ministra Edukacji Narodowej, Ministra Sportu i Turystyki, Ministra Zdrowia, Rzecznika Praw Dziecka, Ośrodka Rozwoju Edukacji, Polskiego Towarzystwa Nauk Żywieniowych, Rektora SGGW oraz Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji SGGW.

 

***********************************************

,,Żyj smacznie i zdrowo" to program edukacyjny marki WINIARY, prowadzony we współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności w polskich gimnazjach. Misją programu ,,Żyj smacznie i zdrowo" jest przekazanie gimnazjalistom wiedzy z zakresu prawidłowego i zdrowego odżywiania oraz zachęcenie ich do wspólnego spożywania posiłków i podejmowania pierwszych samodzielnych prób gotowania. W ramach projektu promuje się wśród młodzieży postawę proekologiczną, a także ideę niemarnowania żywności. Do tej pory, w pięciu edycjach ,,Żyj smacznie i zdrowo" wzięło udział ponad 70% szkół gimnazjalnych z całej Polski.

Program marki WINIARY jest częścią strategii firmy Nestlé, w ramach której firma zobowiązuje się produkować wysokiej jakości produkty, będąc jednocześnie wiarygodnym partnerem w żywieniu i dbałości o zdrowie Konsumentów.

Patroni honorowi:

  • Minister Edukacji Narodowej
  • Minister Sportu i Turystyki
  • Minister Zdrowia
  • Rzecznik Praw Dziecka
  • Polskie Towarzystwo Nauk Żywieniowych
  • Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji w Szkole Głównej Gospodarstwa Wiejskiego
  • Ośrodek Rozwoju Edukacji
  • Rektor Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego

Partner społeczny:

  • Federacja Polskich Banków Żywności

 

[1] Badanie polskiej blogosfery 2014/2015, Fari, 2015r.

[2] Raport 10 Hot Consumer Trends for 2016, Ericsson, 2016r.

[3] YouTube Trends, Sotrender, 2015r.


dostarczył infoWire.pl
 

Czytaj także