Nowe media usprawniają komunikację z klientem

Nowe media usprawniają komunikację z klientem

Dodano:   /  Zmieniono: 

Możliwość sprawnej komunikacji z firmą wpływa na jej lepsze postrzeganie przez klienta. Amerykańskie przedsiębiorstwa oferujące wiele kanałów kontaktu notują dwukrotnie większą dynamikę wzrostu przychodów, a ich klienci są dwukrotnie bardziej lojalni. Sama infolinia i formularz kontaktowy nie zadowalają dziś wymagających interesantów.

Coraz częściej konsumenci chcą kontaktować się z firmą za pomocą maili, mediów społecznościowych, czatów i wiadomości SMS. Oczekują wielokanałowości, czyli możliwości komunikowania się z przedsiębiorstwem w różnorodny sposób. ,,Niestety, wiele polskich firm nie jest jeszcze w stanie sprostać tym wymaganiom. Większość deklaruje jednak, że wprowadzenie wielokanałowości będzie dla nich priorytetem w najbliższych latach" - mówi serwisowi infoWire.pl Tomasz Paprocki z firmy Focus Telecom Polska.

Jeśli chcemy wdrożyć system komunikacji wielokanałowej, pamiętajmy o pewnych kwestiach. ,,Sama technologia nie wystarczy. Konsultant obsługujący infolinię powinien znać całą historię kontaktu z klientem, mieć dostęp do wymienianych maili czy SMS-ów. Kanały muszą być więc ze sobą zintegrowane, a także powiązane z systemem CRM" - zauważa ekspert. Istotne jest również przeszkolenie pracowników. Pozwoli im to lepiej zrozumieć działanie całego systemu komunikacji.



dostarczył infoWire.pl

Czytaj także