Polski samochód elektryczny Izera. „Ten projekt nie ma większych szans na powodzenie rynkowe”

Polski samochód elektryczny Izera. „Ten projekt nie ma większych szans na powodzenie rynkowe”

Polski samochód elektryczny Izera
Polski samochód elektryczny Izera / Źródło: EMP
28 lipca zadebiutowała nowa polska marka motoryzacyjna Izera. Jej właściciel ElectroMobility Poland pokazał dwa modele hatchbacka i SUV-a. To była wiadomość dnia. Dziś (29 lipca) eksperci zaczęli wylewać na głowy entuzjastów kubły lodowatej wody.

Wczoraj większość ekspertów przyznała, że auta Izery – oba – są ładne, dobrze zaprojektowane i ciekawe. Przetrawienie informacji o polskiej marce zajęło ekspertom nieco czasu, ale już dziś – 29 lipca – odważnie piszą, co sądzą.

Głos zabrało Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych. Urodę projektu doceniło, na stronie biznesowej nie zostawiło suchej nitki.

Ekspert od rynku samochodów elektrycznych z Polskiego Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych Jan Wiśniewski napisał obszerny artykuł, w którym wyjaśnia, dlaczego Izera nie ma szans. Podsumowuje go jedno zdanie: „Na dzisiaj, koncepcja polskiego samochodu elektrycznego wydaje się być projektem w równej mierze ambitnym, jak i nie mającym większych szans na powodzenie rynkowe – pisze Wiśniewski.

Ekspert wyjaśnia: „Nawet przy ryzykownym założeniu, że Polacy zrezygnują z elektrycznych Volkswagenów, Renault, Nissanów czy Hyundaiów, żeby kupić polski produkt, krajowy rynek sam w sobie nie „wykarmi” producenta samochodów należących do popularnych segmentów. O ile nawet oba pojazdy będą oferowane za granicą, podkreślany przez ElectroMobility Poland (i bardzo z resztą naciągany) aspekt pochodzenia pojazdu w innych krajach nie będzie żadnym atutem, z uwagi na fakt, że polska motoryzacja w kontekście samochodów osobowych zapewne kojarzy się bardziej ze słynnym testem Poloneza od Jeremy’ego Clarksona niż z chlubnymi tradycjami technologicznymi. Argumenty, że pojazdy marki Izera są „rodzinne” i „asertywne” (wg jednego z projektantów) to za mało, żeby przebić ofertę innych producentów – miażdży entuzjazm ekspert PSPA.

Wiśniewski kończy ostrzeżeniem: „Dyson [gigant produkujący sprzęt AGD – przyp. Red.], po podjęciu decyzji o zakończeniu inwestycji w EV, ogłosił, że nastąpiło to na tyle wczesnym etapie rozwoju projektu, że nie będzie miało większego wpływu na finanse i działalność operacyjną koncernu. Niestety, mimo optymistycznych zapowiedzi, realia rynkowe każą zakładać, że to optymalna droga również w przypadku spółek będących właścicielami ElectroMobility Poland” – pisze Jan Wiśniewski z PSPA.

Przypomnijmy, że ElectroMobility Poland należy w równych częściach do 4 gigantów polskiej energetyki – Enei, Energi, PGE i Tauronu.

Czytaj także:
10 najważniejszych informacji na temat polskiego samochodu elektrycznego
Czytaj także:
Polski samochód elektryczny. Jaka będzie pojemność baterii, wymiary i osiągi?

Galeria:
Polski samochód elektryczny Izera
Opracował:
Źródło: PSPA

Czytaj także

 5
  • bez-nazwy   IP
    Nazwali go izera a biura beda w palacu kultury w warszawie! Pird..ne sprzedawczyki!!! Za pieniadze koronowirusa od Żydów nam tez zafundowali!!! Lukaszenko sie nie zgodzil i troszke wyszlo globalne klamstwo z wora!!!
    •  
      A możecie mi powiedzieć dlaczegóż to Izera nie może konkurować z markami takimi jak Renault, VW czy inne popularne marki? Bo się nie kojarzy? Cóż mnie (i zapewne nie tylko mnie) francuskie samochody kojarzą się tylko i wyłącznie z psującą się elektronikom, a VW z tak innowacyjnymi rozwiązaniami jak "szybko wypalające się LED-y"). Każda marka od czegoś zaczynała, Izera ma takie same szanse na sukces rynkowy jak cała reszta a takie opinie przekupionych przez konkurencje "ekspertów" tylko to potwierdzają, Kluczem do powodzenia tych samochodów może być ich niezawodność, niskie koszty serwisu i przede wszystkim niższa niż w przypadku konkurencji cena. Polskie produkty wbrew opinii wielkich pseud "znawców" nie słyną wcale ze słabej jakości. Mamy wspaniałe i bardzo dobrze rozwinięte firmy technologiczne jak np. Goodram (pamięci operacyjen do komputerów) czy SIlentiumPC (obudowy, zasilacze, wentylatory komputerowe) i jakoś doskonale sobie radzą. Izera też da sobie radę jeśli zabda o wysoką jakość produktu w połączeniu z niską ceną. A jak wam się wydaje że Polacy nie potrafią zbudować samochodu to radze zainteresować się firmą Solaris produkującą autobusy miejskie użytkowane w całęj Europie w tym np. w Niemczech, którzy mają przecież swoje MAN-y czy Mercedesy, a jednak dla Solarisów popyt się znalazł. Dla Izery też się znajdzie tym bardziej że samochód ma to czego brakuje dzisiejszym mydelniczkom. Jest świeży, nowoczesny i przede wszystkim funkcjonalny!
      •  
        A możecie mi powiedzieć dlaczegóż to Izera nie może konkurować z markami takimi jak Renault, VW czy inne popularne marki? Bo się nie kojarzy? Cóż mnie (i zapewne nie tylko mnie) francuskie samochody kojarząsie tylko i wyłącznie z psującą się elektronikom, a VW z tak innowacyjnymi rozwiązaniami jak "szybko wypalające się LED-y"). Każda marka od czegoś zaczynała, Izera ma takie same szanse na sukces rynkowy jak cała reszta a takie opinie przekupionych przez konkurencje "ekspertów" tylko to potwierdzają, Kluczem do powodzenia tych samochodów może być ich niezawodność, niskie koszty serwisu i przede wszystkim niższa niż w przypadku konkurencji cena. Polskie produkty wbrew opinii wielkich pseud "znawców" nie słyną wcale ze słabej jakości. Mamy wspaniałe i bardzo dobrze rozwinięte firmy technologiczne jak np. Goodram (pamięci operacyjen do komputerów) czy SIlentiumPC (obudowy, zasilacze, wentylatory komputerowe) i jakoś doskonale sobie radzą. Izera też da sobie radę jeśli zabda o wysoką jakość produktu w połączeniu z niską ceną. A jak wam się wydaje że Polacy nie potrafią zbudować samochodu to radze zainteresować się firmą Solaris produkującą autobusy miejskie użytkowane w całęj Europie w tym np. w Niemczech, którzy mają przecież swoje MAN-y czy Mercedesy, a jednak dla Solarisów popyt się znalazł. Dla Izery też się znajdzie tym bardziej że samochód ma to czego brakuje dzisiejszym mydelniczkom. Jest świeży, nowoczesny i przede wszystkim funkcjonalny!
        • Produkcja łajna trwa w najlepsze
          Od Janowa Podlaskiego po Izerę
          • Pieniądze wywalone w błoto, propaganda sukcesu znowu okazała sie finansową klapą