WizzAir i Ryanair ukarane wysokimi grzywnami za działania na szkodę pasażerów

WizzAir i Ryanair ukarane wysokimi grzywnami za działania na szkodę pasażerów

Samolot linii lotniczych Wizz Air
Samolot linii lotniczych Wizz Air Źródło: fot. wizzair.com/materiały prasowe
Węgrzy nałożyli wysokie kary na dwóch tanich przewoźników. Według agencji MTI podstawą do nałożenia kary były niedozwolone praktyki handlowe i działania na szkodę klientów.

WizzAir ukarany został grzywną w wysokości 24 mln forintów, czyli około 330 tys. złotych. Podstawą do nałożenia kary były praktyki firmy dotyczące niewłaściwego informowania pasażerów o ich prawach i sytuacji. WizzAir nie przypominał o przysługujących klientom odszkodowaniach oraz opiece ze strony przewoźnika. Problemem było też uzyskanie informacji o odwołanych lotach czy opóźnieniach.

Ryanair z kolei musi zapłacić 980 mln forintów, czyli około 1,3 mln zł. Powodem polityka irlandzkiej sieci dotycząca bagaży. Podczas dwóch lotów z Budapesztu do Las Palmas na pokład samolotów nie zabrano wszystkich bagaży. Pasażerowie musieli przepakowywać się tuż przed lotem. Według firmy było to spowodowane „przyczynami operacyjnymi”. Klienci dostali możliwość przenocowania w Budapeszcie i odbycia podróży kolejnego dnia. Inni musieli czekać na swoje bagaże, które miały dolecieć później.

Ryanair skomentował całą sprawę krótko: „Całkowicie nie zgadzamy się z tą decyzją i będziemy się od niej odwoływać”.

Czytaj też:
Matka czwórki dzieci skarcona na pokładzie samolotu. „Byłam zawstydzona i zapłakana”

Źródło: fly4free.pl