Coca-Cola najdroższa w historii. Polska jednym z dwóch rynków, na którym firma testuje nowy napój

Coca-Cola najdroższa w historii. Polska jednym z dwóch rynków, na którym firma testuje nowy napój

Costa Coffee w puszcze
Costa Coffee w puszcze Źródło: Coca‑Cola
Coca-Cola podała wyniki finansowe za II kwartał 2019 roku. Firma wydaje się dobrze adaptować do panujących na świecie trendów spożywania zdrowej żywności. Globalne przychody firmy osiągnęły 10 mld dolarów. Polska jest jednym z rynków, na których Coca-Cola testuje swoje nowe produkty.

10 miliardów dolarów przychodu oraz 2,61 mld zysku. Takie wyniki za II kwartał 2019 roku podała Coca-Cola Company. W analogicznym okresie zeszłego roku wynik był dużo niższy. Wtedy firma zanotowała przychody na poziomie 8,9 mld dol. oraz 2,32 mld dol. zysku. W efekcie ogłoszenia tak pozytywnych wyników finansowych akcje spółki wyraźnie podrożały osiągając cenę 54,6 dolarów za sztukę. Kapitalizacja spółki osiągnęła rekordowy poziom 231,78 mld dolarów.

Motorem napędowym znane marki

Za doskonały wynik firmy odpowiada przede wszystkim sprzedaż znanych marek. Najlepiej sprzedającym się napojem nadal pozostaje Coca-Cola. Jej sprzedaż wzrosła o 4 proc. Co ciekawe, w tym segmencie dominuje Coca-Cola Zero, która już siódmy kwartał z rzędu zanotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży. 25 proc. przychodów firmy pochodzi ze sprzedaży napojów innych niż te pod marką Coca-Cola. Należy pamiętać, że Coca-Cola Company jest także właścicielem takich marek jak Sprite, Fanta, czy Burn.

Kawa w puszce

Jednym z najnowszych produktów firmy jest Costa Coffee Ready-To-Drink. Kawa w puszcze, która jest efektem przejęcia przez Coca-Cola Company sieci kawiarni Costa Coffee. Transakcja kosztowała amerykański koncern aż 4,9 mld dolarów, ale otworzyła przed nim nowy, bardzo dochodowy rynek. Napój, który występuje w trzech wersjach, jest obecnie do kupienie tylko w dwóch krajach. Pierwszym jest Wielka Brytania, a drugim Polska. Można go kupić w kawiarniach Costa Coffee oraz punktach zarządzanych przez sieć Lagardere, czyli np. sklepach Imedio, Relay czy 1 Minute.

Nowe biuro w Warszawie

Firma rozwija się także w Polsce. Polska centrala poinformowała o zmianie lokalizacji swojego biura. Coca‑Cola HBC Polska z Annopolu przeniesie się do kompleksu Business Garden przy ul. Żwirki i Wigury.

Nowe biuro firmy mieści się w budynku B6 wchodzącym w skład Business Garden, gdzie Coca-Cola zajęła całe pierwsze, drugie i część trzeciego piętra oraz otrzymała wyłączny dostęp do dwóch przestronnych tarasów. Wnętrze biura inspirowane jest markami, które znajdują się w ofercie Coca-Cola HBC Polska.

– Tworzenie przyjaznego miejsca pracy jest jednym z kluczowych priorytetów naszej firmy zarówno w Coca-Cola HBC w Polsce, jak i w krajach bałtyckich, z którymi współtworzymy wspólną jednostkę biznesową. Rok temu zdecydowaliśmy o zmianie biura i zaangażowaliśmy do tworzenia tego projektu naszych pracowników. Wybraliśmy kompleks Business Garden, który łączy ciekawą architekturę z wygodnym, otwartym i inspirującym środowiskiem pracy. Zmiana siedziby była wyzwaniem dla naszego zespołu projektowego, jak i kierownictwa firmy, a wszystkie decyzje – od designu, przez nowoczesne rozwiązania poprawiające komfort pracy – były inicjowane przez zespół projektu „Nowe Biuro – Nowe możliwości”, liczący 72 ambasadorów. Tym przedsięwzięciem udowodniliśmy, że razem jesteśmy w stanie robić niezwykłe rzeczy. – powiedziała Liza Shybanova, BU HR Manager Poland and Baltics.

Czytaj też:
Coca-Cola + „Stranger Things” = hit? Na pewien czas powróci smak z 1985 roku

Źródło: Gazeta Wyborcza / Coca‑Cola