Klienci składali reklamacje i skargi na operatora. UOKiK nakazał wypłatę rekompensat

Klienci składali reklamacje i skargi na operatora. UOKiK nakazał wypłatę rekompensat

Telefon, nastolatka, zdj. ilustracyjne
Telefon, nastolatka, zdj. ilustracyjne Źródło: Pexels / JÉSHOOTS
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję w sprawie spółki Nowa Telefonia z Warszawy. Firma została zobowiązana do wypłacenia rekompensat.

Firma Nowa Telefonia oferuje usługi telekomunikacyjne. Umowy zawierane są w domach konsumentów. Ze skarg, które złożyli konsumenci wynika, że przedstawiciele Nowej Telefonii mogli wprowadzać ich w błąd, sugerując, że reprezentują ich dotychczasowego operatora, który oferuje im zmianę warunków na korzystniejsze. „My przez cały czas byliśmy przekonani, że rozmawiamy z przedstawicielem firmy Orange. Dlatego też zdecydowałem się podpisać podstawiony mi dokument” – czytamy w treści jednej ze skarg. „Telefon stacjonarny (…) mam zarejestrowany w firmie Telestrada S.A. (...) Telefonicznie poinformowano mnie, że zgłosi się do mnie pracownik firmy w celu przedłużenia ze mną umowy, jednocześnie oferując w promocji drugi telefon. Byłem przekonany, że rozmawiam z przedstawicielem Telestrady” – poinformowano w kolejnej.

„Nieuczciwe działania”

UOKiK przyjął zobowiązanie Nowej Telefonii do wyeliminowania skutków swojej praktyki. – Uznaliśmy, że lepiej będzie, jeśli spółka wynagrodzi straty poszkodowanym. W efekcie jej nieuczciwych działań konsumenci mogli nieświadomie zmienić operatora. Mogło się to dla nich wiązać z wysokimi karami finansowymi za rozwiązanie umowy: z dotychczasową albo nową firmą – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w oficjalnym komunikacie przekazał, że Nowa Telefonia została zobowiązana:

  • wypłacić 60 zł rekompensaty każdemu klientowi, który od 1 stycznia 2016 r. do 20 sierpnia 2019 r. złożył reklamację do firmy lub skargę np. do UOKiK czy rzecznika konsumentów,
  • zrobić przegląd reklamacji i skarg z tego okresu oraz rozpatrzyć je pozytywnie,
  • umorzyć naliczone lub zwrócić zapłacone kary tym konsumentom, którzy po odrzuceniu lub nierozpatrzeniu reklamacji czy skargi rozwiązali umowy z Nową Telefonią,
  • umożliwić rozwiązanie umowy bez ponoszenia kosztów osobom, które po odrzuceniu lub nierozpatrzeniu reklamacji czy skargi nadal są abonentami firmy,
  • zawiadomić konsumentów listem poleconym o przysługujących im rekompensatach.

Czytaj też:
Nie żyje Dominika Diller, współzałożycielka browaru Hoplala. Miała 29 lat