Ankieta u fryzjera? Czego można spodziewać się podczas wizyty w salonie

Ankieta u fryzjera? Czego można spodziewać się podczas wizyty w salonie

Salon fryzjerski
Salon fryzjerski Źródło: Shutterstock / Egoitz Bengoetxea
Od 18 maja salony fryzjerskie i kosmetyczne zostały otwarte na nowo. Zarówno pracujące w nich osoby, jak i klientów czekają jednak liczne zmiany związane z koniecznością przestrzegania zwiększonego reżimu sanitarnego, co wynika ze stanu epidemii w Polsce. Na co trzeba się przygotować przed wizytą?

Do salonu tylko po umówieniu się

Zmiany zaczynają się już od samego zaplanowania wizyty. Do salonu nie można już wejść „z ulicy”. Należy umówić się na określoną godzinę – telefonicznie bądź przez internet. Nie można umawiać się osobiście – w salonie. Nie należy też przychodzić wcześniej – poczekalnie w salonach zostały zlikwidowane, a obsługa nie może podawać klientom napojów ani posiłków. Należy więc zapomnieć na pewien czas o czekaniu na swoją kolej przy kawie i ciasteczkach. Inaczej mają wyglądać także same salony i gabinety – znikną z nich ozdoby, sztuczne kwiaty, lampy, świece, zwisające kotary, foldery czy ulotki.

Możliwa ankieta

W dniu poprzedzającym wizytę osoba z personelu powinna skontaktować się z klientem w celu potwierdzenia jego obecności. Możliwe jest również przeprowadzenie krótkiej ankiety w celu ustalenia, czy klient jest zdrowy i poinformowania go o procedurach. Wytyczne Głównego Inspektora Sanitarnego zakładają poinformowanie klienta, że nie może przyjść na umówioną wizytę, jeśli:

  • występują u niego objawy wskazujące na chorobę zakaźną,
  • jest w trakcie odbywania obowiązkowej izolacji lub kwarantanny,
  • zamieszkuje z osobą, która jest poddana obowiązkowej izolacji lub kwarantannie,
  • w ciągu tygodnia miał kontakt z osobą podejrzaną o zakażenie, zachorowanie lub skierowaną do izolacji.

Maseczki i rękawiczki

Do salonu należy przyjść w maseczce (tę zdejmujemy tylko na czas wykonania zabiegu, jeśli dotyczy on zasłoniętego obszaru twarzy), trzeba zabrać ze sobą rękawiczki jednorazowe. Jeśli klient przyjdzie bez maseczki ochronnej/rękawiczek jednorazowych, aby usługa mogła się odbyć, salon powinien mu je zapewnić – odpłatnie bądź nie. Przed przyjęciem pracownicy mogą przeprowadzić krótką ankietę i zmierzyć klientowi – za jego zgodą – temperaturę.

Bez telefonu, płatność najlepiej kartą

Po przyjściu do salonu obowiązkiem jest dezynfekcja rąk bądź pozostawanie w rękawiczkach jednorazowych. Nie można używać, a nawet wyjmować telefonu komórkowego. Należy pamiętać o zachowaniu 2-metrowego dystansu od innych osób obsługiwanych w salonie (nakazany jest przydział: 1 pracownik – 1 klient). Odzież wierzchnia klientów powinna być zdejmowana w wydzielonym miejscu. Okrycia poszczególnych osób przebywających w tym samym momencie w salonie nie powinny się ze sobą stykać.

Także dla personelu obowiązkowe będzie używanie maseczek, rękawiczek, przyłbic itp., by zakryć usta i nos oraz stroju specjalistycznego. Po skończonej pracy preferowana płatność to płatność bezgotówkowa.

Czytaj też:
Otwarte restauracje i kawiarnie. O czym powinni pamiętać klienci?

Źródło: WPROST.pl / GIS, Ministerstwo Rozwoju