„Katastrofa ekologiczna” u wybrzeży Mauritiusa. Japoński armator przeprasza

„Katastrofa ekologiczna” u wybrzeży Mauritiusa. Japoński armator przeprasza

Tankowiec, zdjęcie ilustracyjne
Tankowiec, zdjęcie ilustracyjne / Źródło: Fotolia / newroadstore
W niedzielę 9 sierpnia operator japońskiego tankowca przeprosił za poważny wyciek ropy, do którego doszło u wybrzeży Mauritiusa. Ekolodzy mówią o „najgorszej katastrofie ekologicznej”.

Pod koniec lipca MV Wakashio, obsługiwany przez Mitsui OSK Lines, osiadł na mieliźnie u wschodnich wybrzeży wyspy Muritius. Jak podaje Reuters, z uszkodzonego tankowca wyciekło około 1000 ton ropy. Udało się odtankować ok. 500 ton, ale wciąż w jego zbiornikach znajduje się jeszcze około 2500 ton ropy. – Głęboko przepraszamy za wielki problem, który spowodowaliśmy – powiedział Akihiko Ono, wiceprezes japońskiego armatora Mitsui OSK Lines, na konferencji zorganizowanej w Tokio. Przedstawiciel firmy zapewnił, że zostaną podjęte wszelkie działania, aby „rozwiązać problem”.

„Najgorszą katastrofą ekologiczną”

Japońskie ministerstwo spraw zagranicznych wydało komunikat, w którym poinformowało, że wyśle „zespół ratunkowy”, aby pomóc w usunięciu szkód. Sytuacja jest na tyle poważna, że władze Mauritiusa ogłosiły stan „zagrożenia środowiskowego”. Jak informuje Reuters, ekolodzy alarmują, że wyciek ropy jest „najgorszą katastrofą ekologiczną”, jakiej doświadczył Mauritus, który w dużej mierze zarabia na turystyce.

Czytaj także:
Łukaszenka przemówił. Twierdzi, że m.in. z Polski wydawano dyspozycje „owcom”

Źródło: Reuters

Czytaj także

 2
  •  
    Ten statek to nie jest tankowiec. To masowiec, zatem nie przewoził ropy naftowej.
    To co z nieo wypłynęło, to paliwo ciężkie ( ang. heavy fuel oil) i paliwo lekkie ( marine diesel oil).
    Każdy statek to wozi w swoich zbiornikach: hfo do napędu silnika głównego i mgo do agregatów prądotwórczych. Poza tym statek przedstawiony na zdjęciu to nie ten o którym mowa. Proszę sobie poszukać w internecie informacji o tej jednostce. Artykuł jest przykładem irytującej ignorancji i  braku rzetelności dziennikarskiej.
    Czyli braku profesjonalizmu.
    •  
      Ten statek to nie jest tankowiec. To masowiec, zatem nie przewoził ropy naftowej.
      To co z nieo wypłynęło, to paliwo ciężkie ( ang. heavy fuel oil) i paliwo lekkie ( marine diesel oil).
      Każdy statek to wozi w swoich zbiornikach: hfo do napędu silnika głównego i mgo do agregatów prądotwórczych. Poza tym statek przedstawiony na zdjęciu to nie ten o którym mowa. Proszę sobie poszukać w internecie informacji o tej jednostce. Artykuł jest przykładem irytującej ignorancji i  braku rzetelności dziennikarskiej.
      Czyli braku profesjonalizmu.