Dobra inwestycja w swój biznes
Artykuł sponsorowany

Dobra inwestycja w swój biznes

Franczyza Żabki
Franczyza ŻabkiŹródło:Żabka Polska
Niepewna sytuacja gospodarcza wywołana światową pandemią koronawirusa może skutecznie zniechęcać do założenia własnego biznesu osoby, które rozważały przejście na swoje. Jeśli jednak zdecydują się na współpracę z wiarygodnym i doświadczonym partnerem działającym w stabilnej branży, mogą liczyć na pomoc, niezależnie od okoliczności, koncentrując się na rozwoju własnej firmy. Już ponad 4800 franczyzobiorców Żabki korzysta z szerokiego wsparcia sieci, jeszcze bardziej widocznego w czasach Covid-19, dzięki czemu dobrze radzą sobie na rynku, a nowych chętnych na podjęcie współpracy wciąż przybywa.

Wszyscy dołączający do sieci Żabka mogą od samego początku liczyć na wszechstronne wsparcie, które jest szczególnie ważne, jeśli przedsiębiorca uruchamia sklep, nie mając wcześniejszego doświadczenia w handlu. Żabka nie wymaga od kandydatów znajomości branży, ponieważ już na starcie zapewnia im liczne szkolenia, które pozwalają zdobyć niezbędną wiedzę i umiejętności. Sieć docenia gotowość rozwoju wstępujących w jej szeregi franczyzobiorców oraz ich pracowitość, zaangażowanie i przedsiębiorcze podejście. Oczywiście, wszystkie osoby zainteresowane franczyzą Żabki muszą przejść pomyślnie etap rekrutacji, by po jego zakończeniu móc korzystać z silnego wsparcia sieci w codziennym prowadzeniu działalności. Sieć dostosowała swój proces rekrutacji i szkoleń dla kandydatów do panującej sytuacji epidemicznej, by był jak najbardziej bezpieczny. Znaczna część tego wstępnego etapu odbywa się online, a chętnych do podjęcia współpracy w stabilnej i bezpiecznej branży handlowej nie brakuje. Żabka kontynuuje rozwój, uruchamiając nowe placówki pod jej szyldem i pozwalając w ten sposób na podjęcie kariery w handlu nowym przedsiębiorcom, którzy chcą działać na własny rachunek przy wsparciu sprawdzonego partnera.

Partnerstwo na najwyższym poziomie

Franczyzobiorcy otrzymują od Żabki gotowy do prowadzenia sklep. W pierwszej kolejności poszukuje ona odpowiedniej lokalizacji pod placówkę przy wykorzystaniu m.in. sztucznej inteligencji, która analizuje wszystkie czynniki wpływające na specyfikę danego punktu. Następnie franczyzodawca zajmuje się wyposażeniem placówki w cały niezbędny sprzęt i umeblowanie, a także zatowarowanie. Przystępujący do sieci przedsiębiorca otrzymuje placówkę wartą około 300 tys. zł oraz gwarancję 16 tys. zł przychodu podstawowego miesięcznie przez pierwsze 12 miesięcy działalności. To bardzo atrakcyjna oferta biorąc pod uwagę fakt, że franczyzobiorca potrzebuje tylko około 5 tys. zł wkładu własnego „na start”, z którego finansowane są m.in. zakup koncesji czy produktów regionalnych.

Każdy z franczyzobiorców sklepu Żabka jest jednocześnie indywidualnym przedsiębiorcą. Po jego stronie leży zatem m.in. zarządzanie sklepem i ponoszonymi kosztami czy rozliczenia z ZUS i Urzędem Skarbowym. Jest on również odpowiedzialny za kwestie związane z zatrudnieniem pracowników. Jak każdy przedsiębiorca, jest również zobowiązany do bieżącej oceny swoich dochodów. Co ważne, po podpisaniu umowy obie strony obowiązuje 30-dniowy okres wypowiedzenia. Franczyzobiorca może więc w każdej chwili zakończyć współpracę bez żadnych konsekwencji.

Wspólnie w obliczu pandemii

W okresie pandemii Żabka zadbała o franczyzobiorców pomagając w tych najtrudniejszych momentach w dalszym ciągu rozwijać ich lokalne biznesy. – W trakcie ogólnokrajowej kwarantanny, Żabka zapewniła nam długoterminową pomoc finansową, związaną ze spadkiem liczby klientów wynikającym z wprowadzonych ograniczeń. Tym samym sieć udowodniła, że jako franczyzobiorcy możemy liczyć na jej wsparcie niezależnie od okoliczności – mówi Krzysztof Juźwikowski, franczyzobiorca sklepu Żabka w Warszawie.

Od samego początku sieć starała się stworzyć także jak najlepsze i najbardziej bezpieczne warunki dla franczyzobiorców i obsługi sklepów, m.in. zapewniając im dostęp do odpowiednich środków ochrony - Już w pierwszym okresie lock-downu Żabka zadbała o bezpieczeństwo w sklepach. Zamontowała specjalną przegrodę pleksi, zaopatrzyła nas w środki ochrony osobistej jak rękawiczki, płyny do dezynfekcji oraz maseczki. Sieć zapewnia też środki dla naszych klientów, jak stacje dezynfekujące przy drzwiach, a także dała im możliwość zakupu tanich maseczek jednorazowych, sprzedawanych bez zysku. Opracowała również całą ścieżkę postępowania na wypadek wystąpienia zakażenia. Wszystkie te działania sprawiają, że zarówno ja, mój zespół, jak i nasi klienci czujemy się bezpiecznie w sklepach Żabka – podkreśla Krzysztof Juźwikowski.

Twoja własna Żabka

Żabka pozostaje otwarta na potrzeby prowadzących sklepy, a zdrowie i bezpieczeństwo jest dla sieci niezwykle ważne. Swoje wnioski czy zapytania, także dotyczące funkcjonowania placówek w erze koronawirusa, franczyzobiorcy mogą zgłaszać do specjalnie powołanej jednostki – Centrum Wsparcia Franczyzobiorców (CWF).

Franczyzobiorcy w centrum zainteresowania sieci

Centrum Wsparcia Franczyzobiorców powstało w maju 2019 roku, a jego rolą jest zapewnienie bieżącego wsparcia franczyzobiorcy. Prowadzący sklepy pod szyldem Żabki mogą zgłosić się z kwestiami, w których potrzebują pomocy franczyzodawcy – np. w zakresie IT czy finansów. W największych miastach powołane zostały także interwencyjne grupy serwisowe, które zajmują się szybkim rozwiązaniem problemów technicznych np. z ekspresami do kawy czy lodówkami. Prowadzący sklepy korzystają także z prywatnej opieki zdrowotnej czy karty flotowej Orlen. Pomoc ze strony Żabki opiera się na idei franczyzocentryczności, w ramach której potrzeby franczyzobiorców są dla organizacji priorytetem.

Ponadto sieć udostępnia swoje know-how i wieloletnie doświadczenie nie tylko początkującym franczyzobiorcom. Wszyscy prowadzący sklepy Żabka mogą brać udział w licznych szkoleniach e-learningowych poszerzając w ten sposób wiedzę i kompetencje z zakresu zarządzania, podatków czy IT. Sieć daje także dostęp do szeregu nowoczesnych rozwiązań, jak chociażby aplikacji frappka, czyli mobilnego centrum zarządzania w telefonie komórkowym, która informuje franczyzobiorców o obrotach, stanie zatowarowania placówki czy terminie planowanych dostaw. Znany i rozpoznawalny przez 97 proc. Polaków szyld, spójna komunikacja i promocje specjalnych ofert dla klientów m.in. poprzez aplikację żappka, dodatkowo ułatwiają zwiększenie liczby kupujących.

Frappka

Szeroki parasol ochrony i wsparcie franczyzobiorców, niezależnie od okoliczności, w jakich znajduje się obecnie gospodarka, daje prowadzącym sklepy Żabka poczucie bezpieczeństwa i wpływa korzystnie na osiągane przez nich rezultaty.

Więcej informacji na www.zabka.pl/franczyza

Źródło: Żabka Polska