Opakowanie lekiem na całe zło

Opakowanie lekiem na całe zło

Dodano:   /  Zmieniono: 
Ekologia to jeden z najważniejszych trendów współczesności. Sięga on jednak głębiej niż tylko do poziomu recyklingu opakowań 123RF
„Sprzedawanie marzeń to najlepszy interes” tak brzmi złota zasada marketingowców. Wsłuchują się oni uważnie w nasze potrzeby, aspiracje i bolączki. A potem sprzedają nam to, co zwykle kupujemy, w nowym opakowaniu, które obiecuje nam spełnienie pragnień. Poznaj niektóre triki sprzedawców.
Pracujesz więcej niż osiem godzin dziennie, bo masz parcie na karierę, a może tylko starasz się utrzymać pracę, o którą coraz trudniej. Nie masz czasu na życie rodzinne, jadasz gotowce przy biurku lub w pobliskim barze. Nic ci tak dobrze nie zrobi jak wyjątkowa kolacja w restauracji w nostalgicznym stylu, przywodzącym skojarzenia z 'dawnymi dobrymi czasami', gdy jadało się posiłki domowe, w gronie rodzinnym, bez pośpiechu. Namiastkę tego ukojenia da ci również produkt w opakowaniu stylizowanym na 'babcine czasy'. Tym właśnie kusi klientów m.in. Krakowski Kredens.

? Trendy w designie opakowań produktów spożywczych mają wiele wspólnego z tendencjami w kulturze, architekturze i obyczajowości ? mówi Małgorzata Starczewska z agencji Dragon Rouge, która przeprowadziła badania oczekiwań konsumentów. ? Odpowiadają na zmiany zachowań konsumenckich powodowane zmianami w otaczającym nas świecie ? dodaje.

W pewnych obszarach życia świat zmienia się dla nas niekorzystnie. Kryzys ekonomiczny wywołuje w nas poczucie niepewności, zagrożenia. Stąd w zachowaniach konsumentów bierze się ucieczka w przeszłość. I stąd wypływa ich zaufanie do produktów w opakowaniu w stylu retro.
 
Ma to jeszcze inny skutek ? rodzi marzenie o niedostępnym, umykającym wraz z oddalającym się horyzontem luksusie. Spełni je np. czekolada w eleganckim kartoniku ozdobionym złotym ornamentem na głębokim brązowym tle.

Dawno, dawno temu... Tak zaczynają się bajki. Lubimy je, ponieważ przenoszą nas w nierealny świat i kanalizują nasze współczesne lęki. 'Alicja w krainie czarów' jest teraz inspiracją dla projektantów opakowań. Pojawiają się na nich ilustracje jak z książeczek dla najmłodszych, wierszyki, przerysowana ornamentyka aż do przedstawień koszmarnych bestii. Właśnie na ekrany naszych kin wszedł film 'Królewna Śnieżka i łowca' według baśni braci Grimm, który wzbudza emocje również dorosłych. Jeśli po seansie widzowie trafią w supermarkecie na pędzącego królika, trolla lub elfa na opakowaniu, czy będą potrafili mu się oprzeć?

Przejdźmy do jaśniejszej strony życia. Rozpiera nas energia. Chcemy wyrazić swoją indywidualność, talent, dać upust wyobraźni. Pragniemy poczucia wolności. Skusi nas w markecie opakowanie, które wykorzystuje stylistykę komiksów i graffiti. To nam poprawi humor.

Ekologia to jeden z najważniejszych trendów współczesności. Sięga on jednak głębiej niż tylko do poziomu recyklingu opakowań. Oznacza dziś angażowanie się marek w ratowanie mieszkańców Ziemi w zagrożonych biedą rejonach. Chcesz pomóc? Nie musisz jechać na misję do Afryki. Wystarczy, że wybierzesz produkt firmy, która ma wpisany w markę program pomocy potrzebującej części ludzkości. Odczytasz ten program na etykiecie opakowania produktu. Jeśli kupisz produkt firmy z takim programem, zapłacisz jednocześnie za drugi taki sam, który zostanie przeznaczony za darmo dla potrzebujących w krajach cierpiących biedę. Co za ulga!