Ursus otwiera halę w Lublinie i prezentuje prototyp elektrycznego samochodu dostawczego

Ursus otwiera halę w Lublinie i prezentuje prototyp elektrycznego samochodu dostawczego

Dodano:   /  Zmieniono: 17
Elektryczny samochód Ursusa, prototyp
Elektryczny samochód Ursusa, prototyp / Źródło: ursus.com.pl
Ursus otworzył nową halę produkcyjną w swoim zakładzie w Lublinie, o powierzchni 23 tys. m2, zrealizowaną kosztem 6,5 mln zł. W hali będą produkowane m.in. ciągniki, pojazdy elektryczne, pojazdy wojskowe, autobusy i trolejbusy. Ursus zaprezentował też prototyp dostawczego samochodu elektrycznego.

– Nowa hala fabryczna jest częścią planu inwestycyjnego o wartości kilkudziesięciu milionów złotych, zrealizowanego w ciągu ostatnich lat. Nowa hala to większy potencjał produkcyjny, potrzebny dla dalszego rozwoju Ursusa – powiedział prezes Karol Zarajczyk podczas uroczystego otwarcia obiektu.

Środki na inwestycję pochodziły z funduszy własnych spółki. Do tej pory w 2016 r. w ramach poszerzania oferty produktowej i i rozbudowy zaplecza produkcyjnego Ursus wydał 9,3 mln zł. Ursus posiada obecnie 3 zakłady produkcyjne: w Dobrym Mieście, Opalenicy i największy w Lublinie. Zatrudnia w nich łącznie ponad 800 osób.

Nowy samochód elektryczny Ursusa

Zaprezentowany 16 września 2016 r. w Lublinie lekki dostawczy pojazd elektryczny marki Ursus został zaprojektowany tak, aby spełniał warunki homologacji L7e. Oznacza to, że masa auta nie przekroczy 600 kg. Pojazd został stworzony w oparciu o lekką, aluminiową ramę, a do jego budowy wykorzystano materiały kompozytowe. Obecnie w ofercie jest samochód z napędem na tylne koła, jednak w planach  spółki jest również wprowadzenie modelu z napędem 4x4. Samochód będzie mógł zabrać na pokład dwie osoby. Ze względu na to, że samochody elektryczne są bardzo ciche, nowy pojazd może być wykorzystywany do wykonywania nocnych dostaw. Bardzo dobrze nadaje się również dla firm komunalnych, we współpracy z którymi spółka upatruje szans na znalezienie niszy dla siebie.

Ursus specjalizuje się w produkcji i sprzedaży maszyn i urządzeń przeznaczonych dla rolnictwa. W 2011 r. spółka Ursus połączyła siły z innym rodzimym producentem maszyn dla rolnictwa - spółką Pol-Mot Warfama. Władze spółki zadecydowały o przeniesieniu produkcji ciągników do Lublina oraz rozszerzeniu zakresu asortymentowego produkowanych wyrobów.

Źródło: ISBnews / ursus.com.pl
 17
  • .........   IP
    PROTOTYP MARNY WIZUALNIE A SZKODA........PODOBNE WYGLADEM JEZDZUILY KIEDYS BODAJ W STOCZNI JAKO TZW. ZAKLADOWE .. .........JEZELI TO MA BYC MIEJSKI SAMOCHOD DOSTAWCZY TO NALEZY ZMIENIC WYGLAD......NAWET KABINA OD NAJNOWSZYCH CIAGNIKOW BY LEPIEJ PASOWALA I SKORO MOZNA KABINY DO CIAGNIKA TAM TLOCZYC TO MOZE POMYSLIC JAK JE DOSTOSOWAC DO WERSJI SAMOCHODU..DRZWI LEPIEJ GDYBY BYLO OTWIERANE KLASYCZNIE A KOLA PRZED KABINA A NIE POD SIEDZENIAMI.
    • ale jaja   IP
      ja pie.... fotele pomalowali sreberkiem jak zacznie odpadac to bedzie wygladac jakby kon nasral na blache....
      • ale jaja   IP
        kabina od traktora jako karoseria do samochodu osobowego???? no chyba sobie jaja robia???? przeciez to obciach najwyzej flip i flap bedzie czyms takim jezdzil....
        • -----   IP
          Toż to chiński "Gouptil"
          • Janko   IP
            W Radomiu już takie robią. To przyszłość. Warto pomyśleć o współpracy.

            Czytaj także