Poczta Polska uruchomi sieć kantorów, nie tylko stacjonarnych. Będzie konkurencją dla Cinkciarz.pl?

Poczta Polska uruchomi sieć kantorów, nie tylko stacjonarnych. Będzie konkurencją dla Cinkciarz.pl?

Poczta Polska, zdj. ilustracyjne
Poczta Polska, zdj. ilustracyjne Źródło: Newspix.pl / KONRAD KOCZYWAS / FOTONEWS
Poczta Polska przedstawiła 18 kwietnia nową strategię rozwoju na lata 2017-2021. Podczas prezentacji tych planów nie przekazano jednak informacji, do których dotarła „Rzeczpospolita”: Poczta planuje uruchomić kantory online.

Podczas prezentacji strategii rozwoju na najbliższe pięć lat Poczta Polska poinformowała, że stawia głównie na na współpracę z państwem w tworzeniu cyfrowej administracji i zapewnieniu dostępu do usług Państwa dla Obywateli, obsługę rynku e-commerce oraz koordynację logistyki dla handlu międzynarodowego, zwłaszcza w relacji między Azją a Unią Europejską. Spółka skoncentruje się na pozyskiwaniu nowych źródeł przychodów, otwieraniu kolejnych placówek i zwiększaniu zatrudnienia.

To właśnie rozwój obszaru KEP (przesyłki kurierskie, ekspresowe i paczkowe) i obsługa rynku e-commerce ma stać się kluczem sukcesu Poczty Polskiej, co wielokrotnie podkreślano na konferencji zwołanej przez PP.

Tymczasem, jak informuje wtorkowa „Rzeczpospolita”, Poczta Polska planuje wejść jeszcze w inną niszę: kantory online. Dziennik opisuje, że w tej chwili Poczta Polska kończy budowę sieci około tysiąca stacjonarnych kantorów, a w niedalekiej przyszłości ma też uruchomić kantory online. Według ustaleń „Rz” PP z początkiem roku 2018 spółka ma uruchomić własny serwis wymiany walut online.

Ta decyzja o zaangażowaniu się Poczty Polskiej w tę branżę – jak czytamy w „Rzeczpospolitej” – „rzucenie wyzwania Cienkciarzowi.pl i innym kantorom, zarówno internetowym, jak i stacjonarnym”.

Źródło: MiB, "Rzeczpospolita"