Trasa S7 Warszawa-Gdańsk. Bardzo wolno to idzie

Trasa S7 Warszawa-Gdańsk. Bardzo wolno to idzie

Trasa S7
Trasa S7Źródło:GDDKiA
Jedne drogi ekspresowo powstają w Polsce ekspresowo, inne nie mają takiego szczęścia. Warszawiacy udający się do Gdańska na brakujący fragment „siódemki” od trasy S8 do Kiełpina (13 km) poczekać muszą aż do 2025 roku. Najbliższe 6 lat wciąż podróżować będą przez Łomianki.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała, że podpisała umowę na wykonanie elementów koncepcji programowej dla budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku Kiełpin (DK7) – Trasa Armii Krajowej w Warszawie (S8).

Planowana trasa S7

Przyszły odcinek drogi ekspresowej S7 pomiędzy Kiełpinem i Trasą Armii Krajowej w Warszawie, ułatwiający dojazd do stolicy, będzie miał po trzy pasy ruchu w każdym kierunku, a w niektórych miejscach nawet cztery. Przez mocno zurbanizowane tereny Warszawy (Bemowo i Chomiczówka) droga przejdzie dwoma tunelami. Trasa o długości około 13 km w początkowej części przebiegać będzie po istniejącym śladzie ul. Kolejowej w Dziekanowie Leśnym. Następnie za węzłem Kolejowa droga odbiegnie w kierunku Kanału Młocińskiego, gdzie projektowana jest w nasypie.

Dalej droga biegnąć będzie wschodnim obrzeżem Kampinoskiego Parku Narodowego, aż do węzłów Wólka Węglowa i Janickiego. Dalej, za ul. Arkuszową w Warszawie, planowana trasa zejdzie do tunelu o długości około 1000 m i kolejnego o długości około 1100 m, a następnie wzniesie się ponad teren nad drogą S8.

Pomiędzy tunelami zaprojektowano węzeł Generała Maczka, a na przecięciu dróg ekspresowych S8 i S7 zaplanowano węzeł NS. Oprócz wspomnianych tuneli powstaną również wiadukty, przejścia podziemne, kładki pieszo-rowerowe oraz urządzenia ochrony środowiska, ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt i ogrodzenie trasy. Wjazd na trasę S7 będzie możliwy poprzez następujące węzły: Kolejowa, Wólka Węglowa, Janickiego, Generała Maczka, NS (połączenie z Trasą Armii Krajowej – S8).

Problemem jest czas. Podpisanie umowy na wykonanie koncepcji programowej nastąpiło w tej chwili, ale kolejne etapy potrwają całe lata. I tak w IV kwartale 2020 r. nastąpi ogłoszenie przetargu, a w III kwartale 2021 r. podpisanie umowy z wykonawcą. Prace potrwają od 2022 do 2025 roku.

GDDKiA szacuje, że łączny koszt inwestycji (dokumentacja, wykup gruntów, budowa) wyniesie ok. 1,9 mld zł.

Czytaj też:
Obwodnica Warszawy. Co jest, co się buduje, kiedy koniec?

Źródło: GDDKiA