Bolidem do Niemiec, Włoch i Czech
Artykuł sponsorowany

Bolidem do Niemiec, Włoch i Czech

Bolid, czyli nietypowy ładunek
Bolid, czyli nietypowy ładunek Źródło:Raben
Iście niemiecka, doskonała organizacja i poważne podejście do tematu ekologii; transport realizowany szybko i sprawnie niczym akcje włoskich piłkarzy pod bramką przeciwnika; wreszcie dwa z trzech kolorów czeskiej flagi jako barwy firmowe. Grupę Raben łączy z Niemcami, Włochami i Czechami wiele podobieństw, a przede wszystkim ścisła współpraca. Firma intensywnie rozwija i promuje połączenia międzynarodowe z tymi rynkami, a ich wspólnym mianownikiem w 2019 roku jest bolid Formuły Student, który dzięki wsparciu operatora logistycznego uczestniczył w wyścigach we wszystkich trzech krajach.

Dla Grupy Raben, operującej na 12 europejskich rynkach, z centralą w Polsce, międzynarodowe, drobnicowe przewozy drogowe mają priorytetowe znaczenie. Aktualnie operator oferuje codzienne połączenia między polskimi centrami dystrybucyjnymi w Sosnowcu, Gliwicach, Chlebni koło Grodziska Mazowieckiego i Legnicy a czeskimi oddziałami zlokalizowanymi w Nupaky koło Pragi, Brnie, Ołomuńcu, Ostravie i Hradec Králové, z czasem dostawy 24–48 h w systemie door-2-door. Ciężarówki Grupy Raben także co dzień pokonują trasy między Polską a północnymi Włochami: Cornaredo pod Mediolanem, Weroną i Bolonią. W tym przypadku czas dostawy w systemie door-2-door wynosi od 48 do 120 h. Najbardziej intensywne są relacje z Niemcami: między podpoznańskimi Gądkami i Legnicą a 40 niemieckimi lokalizacjami trwa ożywiony ruch importowo-eksportowy, w ramach którego transportuje się nawet 25 tys. przesyłek miesięcznie, z czasem dostawy 24-48 h, co jest możliwe dzięki regularnym usługom i dobrze rozwiniętej infrastrukturze.

„- Na wszystkich tych trasach przewozimy drobnicę – zarówno paczki, jak i palety – realizujemy dostawy częściowe oraz ładunki całopojazdowe (FTL). Zajmujemy się transportem wielu grup produktowych, w tym żywności, towarów przemysłowych oraz niebezpiecznych (ADR) – tłumaczy Katarzyna Ostojska, Menedżer ds. marketingu z Raben Logistics Polska. – Obsługujemy projekty konsolidacyjne, co pozwala optymalizować koszty. Ponadto, by zapewnić naszym klientom jak najwyższy poziom usług, w połączeniach międzynarodowych korzystamy z proaktywnego monitoringu przesyłek i nowoczesnego taboru”.

Współpraca z naszymi zachodnimi sąsiadami ma szczególny status: Niemcy to strategiczny partner i ogromny rynek, a wszystkie niemieckie oddziały Grupy Raben tworzą własną, niezależną i wciąż rozwijaną sieć. Wystarczy wspomnieć, że w kwietniu 2019 r. uruchomiono 33. już oddział, znajdujący się w Schüttorf w Dolnej Saksonii, zaś w czerwcu oddano do użytku rozbudowaną lokalizację w Eisenach w Turyngii. Dzięki działalności Grupy Raben, Polskę i Niemcy łączy 85 linii drobnicowych dziennie. Liczba ta systematycznie wzrasta, tylko wewrześniubr. liczbę bezpośrednich połączeń z Gądek zwiększono o kolejne 8. Oddział w Gądkach pod Poznaniem to największe centrum logistyczne Grupy Raben w Europie, które w ciągu doby opuszcza 110 ciężarówek w ramach sieci krajowej i międzynarodowej i jest w stanie obsłużyć 5000 przesyłek dziennie. Natomiast kluczową platformą w transporcie do i z Niemiec jest Legnica. Oddział, który codziennie realizuje podobną liczbę połączeń krajowych i międzynarodowych, przyjmując 2500 dostaw.

Formuła Student

„Oddział w Legnicy może się poszczycić nie tylko doskonałym położeniem i nowoczesną infrastrukturą, ale także niesamowitą wydajnością. Mimo znacznie mniejszej załogi, powierzchni magazynowej i liczby ramp niż Gądki, każdego dnia potrafi obsłużyć aż 70 połączeń krajowych i 40 europejskich” – podkreśla Andrzej Bielecki, Dyrektor Dystrybucji Międzynarodowej Regionu Raben Logistics Polska.

Z Legnicy jest niedaleko do Wrocławia, skąd ruszył w trasę do Niemiec, Włoch i Czech jeden z bardziej nietypowych ładunków, jaki przewoziła ostatnio Grupa Raben – wyścigowy bolid. To efekt współpracy operatora logistycznego z PWR Racing Team z Politechniki Wrocławskiej, który startuje w cyklu zawodów dla inżynierskich zespołów uniwersyteckich Formuła Student. W tym roku studenci brali udział w czterech etapach rywalizacji: Formula SAE Michigan, Formula SAE Italy, Formula Student Germany oraz Formula Student Czech Republic, przy czym przewóz sportowej maszyny na terenie Europy – na tory Riccardo Paletti Autodromo Varano, Hockenheimring Baden-Württemberg i Autodrom Most – zorganizowała właśnie Grupa Raben wspólnie z Instytutem INTL. Ten niestandardowy transport udowadnia, że w połączeniach z Włochami, Niemcami i Czechami dla operatora logistycznego nie ma rzeczy niemożliwych.

Jako partner PWR Racing Team firma może mieć powody do dumy, ponieważ ten sezon rozgrywek studenci zakończyli znakomitym wynikiem, zajmując drugie miejsce w klasyfikacji generalnej.

- „Sukces bolidu na arenie międzynarodowej jest przede wszystkim zasługą talentu młodych projektantów i konstruktorów oraz umiejętności kierowcy. Jednak przyczyniło się do niego także ogromne zaangażowanie w to przedsięwzięcie zespołu dystrybucji międzynarodowej z regionu 54 Raben Logistics Polska. Jak widać, rozwój i pasję, innowacyjne myślenie i skuteczne działanie Raben nie tylko ma wpisane w swoje DNA, ale także promuje i wspiera taką postawę u innych” – podsumowuje Andrzej Bielecki.

Źródło: Raben