Ryanair podał wyniki finansowe za pierwsze półrocze. Ponad 1,1 mld euro zysku

Ryanair podał wyniki finansowe za pierwsze półrocze. Ponad 1,1 mld euro zysku

Samolot linii lotniczych Ryanair
Samolot linii lotniczych Ryanair Źródło: Wikimedia Commons / fot. domena publiczna
Ryanair, jeden z największych przewoźników budżetowych świata, podał wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2019 roku. Firma zaraportowała ponad 1,1 mld euro zysku. W planach na najbliższe lata duże zmiany.

Ponad 1,15 mld euro zysku i przyrost pasażerów o 11 proc. rok do roku. Takie wyniki przedstawił za pierwsze półrocze 2019 roku Ryanair. Firma poza danymi finansowymi przedstawiła także plany rozwojowe na najbliższe lata. Można je podsumować jednym słowem - ekologia.

Duże zmiany

Ryanair chwali się, że emituje najmniej dwutlenku węgla ze wszystkich linii lotniczych operujących w . Władze firmy mówią o wyniku 66 gramów CO2 na pasażera na kilometr. „Pasażerowie, którzy wybierają Ryanaira, mogą o połowę zmniejszyć emisję CO2 w porównaniu do niektórych, dużych przewoźników w UE” – czytamy w komunikacie. Irlandzka linia lotnicza posiada najmłodszą flotę samolotów, największy poziom obłożenia i oszczędne silniki nowej generacji, co pozwala sprowadzić emisję gazów cieplarnianych do minimum. Firma zapewnia także, że w ciągu najbliższych 10 lat zredukuje emisję CO2 o 10 proc. i emisję hałasu o 40 proc. Jest to o tyle istotne, że przemysł lotniczy odpowiada za 2 proc. całkowitej emisji CO2 w Europie. Linie lotnicze są w związku z tym obciążone opłatami klimatycznymi. Ryanair w 2019 roku zapłaci z tego powodu ponad 630 mln euro. Co ciekawe, przewoźnik obiecuje także całkowitą rezygnację z używania plastiku w ciągu 5 lat.

Zyski mimo wyższych kosztów

Linia podaje także, że jej koszty związane z tankowaniem samolotów wzrosły o 22 proc., czyli o ponad 289 mln euro. Związane jest to ze wzrostami cen paliwa lotniczego, a także o 11 proc. większą liczbą wykonanych lotów. Także koszty obsługi wzrosły. Chodzi między innymi o podwyżki dla personelu powietrznego.

Firma zaznaczyła także, że we znaki dają się kolejne opóźnienia dostaw Boeingów 737 Max, które miały zasilić flotę w II kwartale 2019 roku. Ryanair wstępnie zakłada, że samoloty mogą trafić do służby w marcu lub kwietniu 2020 roku, ale bierze też pod uwagę dalsze opóźnienia.

Czytaj też:
Ryanair otwiera nową bazę w Polsce. 12 nowych tras i promocja na loty