„Playboy”, „CKM” i „Cosmopolitan” znikną z Polski. Wydawca zwolni 70 proc. załogi

„Playboy”, „CKM” i „Cosmopolitan” znikną z Polski. Wydawca zwolni 70 proc. załogi

Playboy
Playboy Źródło: Shutterstock / Faiz Zaki
Marquard Media Polska, wydawca takich magazynów, jak „Playboy”, „CKM”, „Cosmopolitan”, „Esquire”, „Harper’s Bazaar” czy „Joy”, rezygnuje ze wszystkich magazynów. Firma zwolni także 70 proc. pracowników – podają Wirtualne Media i Business Insider Polska.

Jak informuje portal Wirtualnemedia.pl i Business Insider Polska, wydawnictwo Marquard Media Polska, 13 listopada przekazało swoim pracownikom informację o zamiarze zamknięcia wszystkich tytułów prasowych, które posiada. Mowa o tak znanych markach jak „Playboy”, „CKM”, „Cosmopolitan”, „Esquire”, „Harper’s Bazaar” czy „Joy”. Grudniowe numery to ostatnie, które pojawią się w polskich kioskach.

– Marquard Media Polska jest ostatnim podmiotem z całej grupy, w którym segment prasy pochłania tak duże zasoby, mimo że w przeszłości przeprowadziliśmy szereg działań restrukturyzacyjnych, mających na celu jego uzdrowienie. Niewielka skala działalności, bardzo konkurencyjny rynek, duża zależność od tytułów wydawanych na licencji i niedoskonały model biznesowy w tym obszarze zmusiły nas do zerwania z tą tradycyjną częścią biznesu – komentuje dla Wirtualnych Mediów Bijan Khezri, CEO oraz współwłaściciel Marquard Media Group.

Zwolnienia

Z informacji podawanych przez portal wynika, że z powodu planowanych zmian, pracę może stracić nawet 70 proc. pracowników. Jednocześnie poinformowano o zmianie prezesa wydawnictwa. Zsuzsannę Ohidi, która objęła stanowisko w lipcu 2017 roku, zastąpi Bijan Khezri, CEO oraz współwłaściciel Marquard Media Group.

Czytaj też:
Pochodzi z Polski i wystąpiła na okładce „Playboya”. Teraz startuje w wyborach w Kanadzie

Źródło: wirtualnemedia.pl / Business Insider Polska