Poza mediami podatek reklamowy zapłacą też inni, w tym supermarkety i kluby sportowe

Poza mediami podatek reklamowy zapłacą też inni, w tym supermarkety i kluby sportowe

Przed meczem Polska - Serbia
Przed meczem Polska - Serbia Źródło:WPROST.pl
Podatek reklamowy – jeśli wejdzie w życie – zapłacą media, ale także kina. Uderzy on też w kluby sportowe i supermarkety.

O sprawie donosi „Rzeczpospolita”. Periodyk wyjaśnia, że reklamy są publikowane na stadionach, a supermarkety i dyskonty wydają gazetki reklamowe. Stąd i te podmioty gospodarcze będą zobowiązane do uiszczenia daniny.

Gazetki reklamowe supermarketów są prasą wg prawa prasowego. Dostawcy płacą firmom za reklamy w nich umieszczane. Stąd konieczność odprowadzenia od nich podatku, jeśli ten zostanie uchwalony.

Kluby zapłacą ogromne kwoty

Z kolei kluby sportowe publikują reklamy na stadionach, to chociażby banery sponsorów i filmy reklamowe na arenach, na których są ekrany. „Rzeczpospolita” cytuje Mateusza Dróżdża, radcę prawnego i byłego prezesa klubu Zagłębie Lubin: – Nowy podatek mógłby zatem objąć praktycznie wszystkie kluby piłkarskie z Ekstraklasy oraz wiele innych, grających w niższych ligach – prognozuje Mateusz Dróżdż, radca prawny i były prezes klubu Zagłębie Lubin.

Jakie mają byś stawki od reklamy zewnętrznej? Są bardzo duże, to 7,5 lub 10 proc. w zależności od kwoty przychodu. „Rzeczpospolita” pisze, że w przypadku Legii Warszawa, taka roczna kwota podatku przekroczyłaby 7 mln zł.

Czytaj też:
„Tu miał być Twój ulubiony program”. Ile kosztował media protest?

Źródło: Rzeczpospolita