Natychmiast po unieważnieniu przetargu, przewoźnik rozpisał nowy - ma on być rozstrzygnięty jeszcze przed świętami. - Nowy przetarg nie różni się specyfikacją od tego unieważnionego, ale ma inną formułę. Będzie to przetarg ograniczony, więc zainteresowane firmy będą składać wnioski o udział w postępowaniu, wówczas będziemy wiedzieć, ilu oferentów wystartuje - zapowiedział prezes. Zaznaczył, że wszystko wskazuje na to, że tym razem w przetargu wystartują również inne podmioty, nie tylko te, które uczestniczyły w poprzednim. Nie uściślił jednak, o jakie firmy chodzi.
Malinowski poinformował, że przedstawiciele PKP Intercity spotkają się 9 grudnia z przedstawicielami kolei niemieckich i będą rozmawiać o wynajęciu od Niemców wagonów piętrowych - miałyby one jeździć w barwach przewoźnika podczas Euro 2012. - Już wcześniej prowadziliśmy na ten temat rozmowy, nie jest to dla nas najbardziej ekonomiczne rozwiązanie, ale jeśli ceny remontu wagonów nadal będą na tak wysokim poziomie, co w unieważnionym przetargu, to wynajem stanie się korzystny - tłumaczył. Dodał, że PKP Intercity traktuje opcję wynajmu części wagonów od kolei niemieckich "bardzo poważnie". Dodał, że delegacja przewoźnika będzie rozmawiać też z kolejami czeskimi na temat ewentualnego remontowania części taboru w Czechach.
748 wagonów, których dotyczy postępowanie, ma być wyremontowane w latach 2012-2013, przy czym większość ma być odnowiona do czerwca przyszłego roku, przed Euro 2012. Wśród nich znajdują się wagony przedziałowe, bezprzedziałowe klasy 1 i 2, wagony sypialne, kuszetki oraz wagony gastronomiczne - barowe i restauracyjne. Przewoźnik dopuścił w ramach postępowania przetargowego ewentualność opcji polegającej na zastąpieniu w 200 wagonach tradycyjnego systemu WC systemem zamkniętym.
PAP, arb