Rodzinna kawiarnia z Niemiec wygrała z Apple

Rodzinna kawiarnia z Niemiec wygrała z Apple

Dodano:   /  Zmieniono: 
(fot. Apple)
Rodzinna kawiarnia z Niemiec, Apfelkind wygrała z amerykańskim koncernem produkujący Apple m.in. iPhone’y. Chodziło o prawa autorskie do wykorzystywania wizerunku jabłka.
Według prawników Apple, logo Apfelkind było zbyt podobne do logo ich firmy. Firma jednak po dwuletniej batalii prawnej wycofała swój pozew z niemieckiego urzędu patentowego bez podania przyczyny.

Apple wcześniej tłumaczyło, że logo kawiarni, na którym widnieje jabłko z wpisaną twarzą dziecka jest zbyt podobne do ich logo – nadgryzionego jabłka.

Christin Romer, założycielka kawiarni zarejestrował znak graficzny w urzędzie patentowym, a 4 miesiące później otrzymała list od Apple, w którym zarzucano jej naruszenie praw autorskich.

Kiedy Romer nie zgodziła się na rezygnację ze swojego logo, Aplle zasugerował ugodę, w której kobieta zobowiąże się do nieużywania znaku towarowego na żadnych sprzętach elektronicznych, co Romer odrzuciła.

Sprawa ciągnęła się przez dwa lata, jednak ostatecznie Apple wycofał swoją skargę.

Russia Today, ml