PKP Cargo otrzyma pierwsze lokomotywy wielosystemowe

PKP Cargo otrzyma pierwsze lokomotywy wielosystemowe

Dodano:   /  Zmieniono: 2
(fot. Andreas Nagel/CC BY 3.0)
Pierwsze trzy z 15 nowych lokomotyw Siemens Vectron dla PKP Cargo przeszły testy i trafią do przewoźnika w styczniu przyszłego roku, podała spółka.

"Pierwsze trzy z 15 nowych maszyn pojawią się w parku taborowym PKP Cargo już z końcem stycznia 2016 roku, a trzy kolejne miesiąc później. Ostatnie pojazdy (z homologacją na siedem krajów UE) zostaną dostarczone z końcem pierwszego półrocza 2017 roku" - czytamy w komunikacie.

Testy nowych Vectronów przeprowadzono między 15 a 17 grudnia w Monachium. Lokomotywy przeszły szereg prób i testów stacjonarnych oraz dynamicznych. Sprawdzano wszystkie podzespoły i działanie pod wszystkimi systemami zasilania, montaż podzespołów oraz funkcjonowanie, a także dokumentację odbiorczą pojazdu, w tym świadectwa jakości, odpowiednie certyfikaty i protokoły fabryczne wystawione dla poszczególnych podzespołów, podano również.

"Wszystkie próby przebiegły pomyślnie i bez zakłóceń, a cały przegląd zakończył się podpisaniem protokołów odbiorów fabrycznych dla lokomotyw EU46 o numerach 501, 502 i 503. W styczniu lokomotywy przejadą do Polski, gdzie zostaną przeprowadzone odbiory końcowe" - czytamy dalej.

"Inwestycje w nowoczesny tabor to jeden z kluczowych elementów strategii na lata 2016-2020, który pozwoli nam jeszcze szerzej wypłynąć na rynki zagraniczne. Zakup Vectronów od Siemensa to dotychczas nasza największa inwestycja na przestrzeni ostatnich lat oraz jeden z większych przetargów tego typu w tej części Europy. Lokomotywy wielosystemowe to nowoczesny tabor, dzięki któremu nasza oferta przewozów międzynarodowych dla klientów z Polski i zagranicy będzie jeszcze bardziej konkurencyjna" - przypomina członek zarządu ds. operacyjnych Wojciech Derda, cytowany w komunikacie.

Umowa na dostawę 15 lokomotyw, warta 315 mln zł, została podpisana we wrześniu br. Dotychczas PKP Cargo posiadało tylko jedną własną lokomotywę wielosystemową, a resztę dzierżawiło (leasing operacyjny).

PKP Cargo zadebiutowało w październiku 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnych, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (ok. 48% udziału w rynku według masy i ok. 57% według pracy przewozowej w 2014 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej.

(ISBnews)

 2
  • marian   IP
    A dla czegoż to znowu sprowadza się tabor kolejowy z Niemiec ? Czy takie zakłady jak Wrocławski Pafawag czy inne nie są w stanie taniej tego wyprodukować ? Ciągle tylko import to pindolino z Włoch , a teraz to z Niemiec ??? Gdzie Polski interes ?

    Czytaj także