Kraków jako idealne miejsce do picia wódki? Linie American Airlines przepraszają władze miasta

Kraków jako idealne miejsce do picia wódki? Linie American Airlines przepraszają władze miasta

Kraków
Kraków / Źródło: Pixabay / dimitrisvetsikas1969
Już w 2020 roku przewoźnik American Airlines uruchomi połączenia na linii Kraków – Chicago. Informacja ta wyszła na jaw dzięki opublikowanemu w sieci spotowi, który przy okazji wzbudził dużo kontrowersji. Stolica Małopolski została w nim ukazana jako idealne miejsce do wypicia wódki z przyjaciółmi, a w sprawie interweniował Jacek Majchrowski.

Głównym bohaterem filmiku opublikowanego na początku sierpnia jest Vasu Raja, czyli wiceprezes American Airlines odpowiedzialny za organizację połączeń. W spocie zaprezentowano listę miast, do których już w 2020 roku będzie można polecieć dzięki usługom przewoźnika. Oprócz Tel Awiwu, Budapesztu, Pragi czy Casablanki zapowiedziano połączenia do Krakowa. Przy okazji Raja mówił, co można zrobić w każdym z tych miejsc. I tak w Budapeszcie warto wziąć udział w rejsie po rzece, a w Casablance pójść na targ z przyprawami. Stolica Małopolski została ukazana jako dobre miejsce do „wypicia wódki z przyjacielem”, co wywołało burzę w komentarzach. Internauci zwracali uwagę, że takie ukazanie polskiego miasta jest krzywdzące, a sam Kraków słynie z wielu pięknych miejsc, które warto promować. Głos w sprawie zabrał także , który wysłał list do władz American Airlines.

Co na to przewoźnik?

Prezydent miasta podkreślił, że cieszy się z planów uruchomienia nowych połączeń, ale jednocześnie wskazał na ukazanie miasta jako kojarzonego wyłącznie z piciem wódki. Majchrowski zwrócił uwagę, że spot został negatywnie odebrany przez internautów. „Opinie te należy tłumaczyć coraz większą wrażliwością mieszkańców Krakowa w temacie promocji miasta jako destynacji rozrywkowej” – napisał włodarz w liście cytowanym przez Radio Kraków. Dodał, że w ubiegłym roku do stolicy Małopolski przyjechało prawie 13,5 turystów, z których niemal połowa zadeklarowała, że odwiedziła Kraków ze względu na atmosferę, piękno oraz zabytki.

Przedstawiciele linii odpowiedzieli na list Majchrowskiego wyrażając w nim zadowolenie z powodu uruchomienia połączenia z Krakowa do Chicago, które zacznie funkcjonować latem następnego roku. „Dziękujemy za zwrócenie nam uwagi na mnogość zabytków, muzeów, pięknej architektury oraz tętniących życiem atrakcji artystycznych i kulturalnych, z których słynie Kraków, i które zapewniły Polsce obecność na liście światowego dziedzictwa UNESCO” – czytamy w liście.

„Serdecznie przepraszamy za to, że mieszkańcy Krakowa mogli się poczuć urażeni naszym filmem zamieszczonym w mediach społecznościowych, anonsującym nowe połączenie. Celem postu było zaangażowanie osób obserwujących nasze kanały społecznościowe i wzbudzenie zainteresowania tak ekscytującym kierunkiem jakim jest Kraków”– dodano. Autorzy listu zwrócili uwagę, że na stronie przewoźnika oprócz zwiastuna znajdują się informacje o krakowskich atrakcjach i nie uwzględniono tam „żadnych odniesień związanych z degustacją alkoholu”.

Czytaj także:
Najpierw pili w barze, później gonili samolot po płycie lotniska. Policja zatrzymała dwóch turystów

Źródło: Facebook, Radio Kraków

Czytaj także

 4
  • Może nie pijemy mało ale kulturalnie, bo Kraków to kultura.
    •  
      jakby co 
      hofmasn oprowadzi po rynku
      ma miedzynarodowa slawe i wprawe
      •  
        przy takim spozyciu czystego spirytusu na łeb?
        wcale sie nie dziwie
        • Do tego doprowadzili towarzysze pisowscy i pisowski lewy proletariat, skoro pisuary to patologia to teraz tak Polska jest postrzegana