Koniec Astona Martina w Polsce?

Koniec Astona Martina w Polsce?

Aston Martin DBS Superleggera Volante
Aston Martin DBS Superleggera Volante / Źródło: Aston Martin
Prestiżowa brytyjska marka nie będzie miała w Polsce oficjalnego importera i serwisów. Przynajmniej na razie.

Importerem i właścicielem serwisów Astona Martina w Polsce jest British Automotive Holding. Jej spółka zależna – Aston Martin Lagonda Polska – właśnie poinformowała, że wypowiedziała umowę dilerską i serwisową brytyjskiej firmie Aston Martin Lagonda Limited.

„Wypowiedzenie umów oznacza wycofanie się przez grupę kapitałową emitenta w perspektywie dwóch lat z działalności obejmującej sprzedaż i świadczenie usług serwisowych samochodów marki Aston Martin” – czytamy w komunikacie.

Przypomnijmy, że polska spółka BAH (British Automotive Holding) jest generalnym (jedynym) importerem oraz wyłącznym przedstawicielem na nasz kraj samochodów Jaguar, Land Rover i Aston Martin. BAH sprawuje opiekę serwisową nad autami oraz prowadzi salony firmowe marek.

BAH ma umowę z Brytyjczykami z Jaguar Land Rover tylko do 31 marca 2021 r. Wcześniej JLR zapowiedziało wycofanie się z niej, ale nastąpiło przedłużenie umowy na czas określony. W lipcu 2019 roku BAH podpisała umowę, w ramach której firma stała się generalnym importerem samochodów koreańskiej marki SsangYong.

Pierwszy kwartał 2019 spółka zamknęła z 5-milionowym zyskiem. Pierwszy kwartał 2020 roku oznaczał już stratę w wysokości 10,5 mln zł. Drugi kwartał 2020 roku może być gorszy ze względu na 60-proc. spadek sprzedaży aut. W maju 2020 roku BAH podwyższyła kapitał w sześciu spółkach zależnych i zreorganizowała je.

Czytaj także:
To fabrycznie nowe auto Jamesa Bonda! Pierwszy z 25 egzemplarzy trafił na sprzedaż za 13,6 mln zł

Źródło: BAH

Czytaj także

 0