Roślina sztuczna zamiast choinki i „impreza zimowa” w miejsce świąt. Pomysł Ikei oburzył internautów

Roślina sztuczna zamiast choinki i „impreza zimowa” w miejsce świąt. Pomysł Ikei oburzył internautów

IKEA
IKEA Źródło: Shutterstock / ben bryant
Nowa kampania reklamowa Ikei wywołała oburzenie nie tylko w Skandynawii, ale również w Polsce. Uwagę internautów zwróciło szczególnie nazewnictwo, które odbiega od tego związanego ze świętami Bożego Narodzenia. Zmiany pojawiły się już w sklepie internetowym.

Problem najpierw nagłośnili internauci i politycy ze Skandynawii. Sprawa dotyczy nowej kampanii reklamowej Ikei, która wprowadziła już do sprzedaży choinki oraz ozdoby świąteczne. Firma unika przy tym określeń typu „Boże Narodzenie” zastępując je słowem „vinterfest”, co ze szwedzkiego oznacza „imprezę zimową”. „Kocham Szwecję i Szwedów, ale ich obsesja na punkcie poprawności politycznej robi się już irytująca. A Wy, będziecie 24 grudnia obchodzić wigilię świąt Bożego Narodzenia, czy może organizujecie »zimową imprezę?«” – napisał na  Peter Skaarup, lider Duńskiej Partii Ludowej.

Tłumaczenie firmy

Inne nazewnictwo pojawiło się także w polskiej wersji sklepu internetowego. Po wpisaniu hasła „choinka” pojawiają się „rośliny sztuczne” z nieodłącznym hasłem „vinterfest”. Dopiero po wejściu w konkretny produkt i jego opis pojawia się informacja o tym, że jest to „drzewko bożonarodzeniowe". Sprawa poruszyła internautów w kraju nad Wisłą, a w części komentarzy nie zabrakło dosadnych zarzutów pod adresem szwedzkiego koncernu. Jeden z użytkowników zauważył, że słowo „choinka” jest przecież neutralne znaczeniowo. „Przede wszystkim IKEA się ośmiesza. Nawet najbardziej ateistyczny naród w Europie (Czesi) nie wyobrażają sobie takich nazw. Jezusek przynosi dary. Są święta Bożego Narodzenia, a nie zimowa impreza!. Jest choinka a nie ozdobne drzewko” – napisał ktoś inny.

Zimowa oferta sklepu IKEA

Co na to IKEA? Cytowany przez Polsat News rzecznik sieciówki Christian Mouroux podkreślił, że produkty z nowej kampanii mają takie nazwy ze względów komercyjnych. – Nasze produkty noszą nazwy zależne od sezonu, a nie od świąt. Wkrótce nastanie zima – oczywiste więc, że produkty nazwano w ten sposób – tłumaczył.

twitterCzytaj też:
Carrefour otworzy w Polsce eko-sklep. Będziemy trzecim rynkiem na świecie

Źródło: Polsat News / Twitter