Technologia wspiera prowadzenie biznesu w Żabce
Artykuł sponsorowany

Technologia wspiera prowadzenie biznesu w Żabce

Żabka wdraża nowe technologie
Żabka wdraża nowe technologie Źródło: Żabka
Obecna sytuacja, w której gospodarka mierzy się z wpływem epidemii koronawirusa, wymusza na większości firm z branży handlowej otwarcie się na działalność online oraz szybkie wprowadzenie nowych rozwiązań cyfrowych. Żabka, największa sieć sklepów convenience w Polsce, wdraża je zgodnie z aktualnymi oczekiwaniami rynku, ale również od kilku lat nieustannie przeprowadza proces transformacji cyfrowej, który zapewnia płynny rozwój firmy oraz dostarcza innowacyjne rozwiązania ułatwiające franczyzobiorcom prowadzenie sklepów.

Od 2016 r. sieć Żabka aktywnie dokonuje zmiany wyglądu swoich placówek począwszy od identyfikacji wizualnej, wyposażenia sklepów, asortymentu produktowego i usług, na systemie franczyzowym kończąc. Zmiany te zostały dobrze przyjęte przez franczyzobiorców i klientów, generując w sklepach w odmienionym formacie 30 proc. wzrost liczby nowych klientów. Ich bezpośrednim następstwem było rozpoczęcie rozwoju ważnych rozwiązań w sieci w obszarze innowacji i rozwiązań cyfrowych.

Sklep przyszłości odpowiedzią na oczekiwania klientów i franczyzobiorców

Postępująca cyfryzacja to odpowiedź sieci na zmieniające się potrzeby współczesnego konsumenta oraz chęć usprawnienia zarządzania placówkami przez franczyzobiorców. Żabka testuje w placówkach szereg narzędzi, w tym systemy elektronicznych cenówek, niewymagających ręcznej zmiany etykiet cenowych, inteligentne półki, które w czasie rzeczywistym informują personel o stanie zatowarowania, kasy samoobsługowe czy digital signage – specjalne ekrany pozwalające dostosować komunikację marketingową do różnych czynników zewnętrznych. Rozwiązania te mają poprawić doświadczenia zakupowe klientów oraz ułatwić prowadzenie sklepów przez franczyzobiorców.

W obliczu epidemii koronawirusa, sieć zdecydowała się też przyspieszyć wdrożenie dwóch nowych usług, nad którymi pracowała od pewnego czasu. „Zamów i odbierz” umożliwia zamówienie produktów poprzez aplikację mobilną dla klientów żappkę i ich odbiór w sklepie, a „Żabka do domu” pozwala zamówić towar poprzez stronę www lub telefonicznie i otrzymać dostawę do domu. Franczyzobiorcy, których sklepy zostały objęte fazą pilotażu, doceniają w nich przede wszystkim innowacyjność oraz pozyskanie dzięki nim nowych klientów.

Wygodny system szkoleń online

Niezależnie od miejsca i czasu, franczyzobiorcy sklepów Żabka mają możliwość poszerzania swojej wiedzy i umiejętności poprzez platformę e-learningową. Po zalogowaniu daje ona dostęp do szeregu użytecznych szkoleń. Za jej pośrednictwem prowadzący placówki mogą ponadto założyć konto swoim pracownikom i przeszkolić ich z zakresu m.in. systemu obsługi kasy, sposobu przygotowania ciepłych przekąsek, czy standardów obsługi klienta. Franczyzobiorcy oszczędzają tym samym czas, korzystając wraz z pracownikami ze sprawdzonych szkoleń.

Łatwiejsze zarządzanie w zasięgu ręki

Z myślą o wygodzie franczyzobiorców, Żabka uruchomiła w zeszłym roku dedykowaną dla nich aplikację mobilną. Frappka pozwala w czasie rzeczywistym zarządzać sklepem z poziomu smartfona, dając możliwość m.in. podglądu danych sprzedażowych, generowania raportów, wyświetlania informacji o dostępności poszczególnych produktów, ale także oferując wsparcie w rozwiązywaniu problemów. Ostatnio sieć wdrożyła Moduł Śledzenia Dostaw, który pozwala na informowanie za pośrednictwem aplikacji o planowanych dostawach i statusie ich realizacji poprzez wiadomości push oraz SMS.

– Awizacja dostaw to bardzo przydatna funkcja w aplikacji. Dzięki dokładności otrzymywanych danych, np. ilości palet czy konkretnego produktu, a także możliwości sprawdzenia na mapie, gdzie aktualnie znajduje się kierowca wiozący do nas towar możemy odpowiednio zorganizować pracę sklepu. Sprawna obsługa dostawy to komfort dla kierowcy i obsługi sklepu oraz oszczędność czasu. Wsparcie sieci zdecydowanie ułatwia mi prowadzenie z sukcesem sklepu – mówi Klaudia Kozioł, franczyzobiorczyni sklepu Żabka z Katowic.

Żabka stworzyła aplikację „Frappka” wspierającą franczyzobiorców w zarządzaniu sklepami należącymi do sieci

Sprawdzony handel w dobie koronawirusa

Mimo panującej epidemii, Żabka nie zwalnia tempa i wciąż rekrutuje nowych franczyzobiorców. Obecnie rozmowy odbywają się poprzez wideokonferencje lub – wedle życzenia kandydata – również w standardowej formie. Sieć wprowadziła także nową ofertę dla kandydatów na franczyzobiorców. Każdy nowy przedsiębiorca, który rozpocznie współpracę ma zagwarantowane 16 tys. zł. przychodu podstawowego co miesiąc przez pierwszy rok działalności.

Zasady współpracy

Podstawą rozpoczęcia współpracy jest zawarcie umowy, zgodnie z którą franczyzobiorca prowadzi indywidualną działalność gospodarczą. Odpowiedzialny jest za zarządzanie sklepem i odpowiada za kontrolę kosztów, prowadzenie administracji swojej działalności gospodarczej, realizację zobowiązań podatkowych, ZUS oraz kwestie pracownicze. Jak każdy przedsiębiorca, jest również zobowiązany do bieżącej oceny swoich dochodów. Co ważne, po podpisaniu umowy obie strony obowiązuje 30-dniowy okres wypowiedzenia. Franczyzobiorca może więc w każdej chwili zakończyć współpracę bez żadnych konsekwencji.

Co istotne, przedsiębiorcy działający w ramach sieci mogą także liczyć na bieżącą pomoc czy poradę w sprawach codziennej działalności w specjalnie dedykowanej dla nich jednostce – Centrum Wsparcia Franczyzobiorców.

Innowacyjne podejście do biznesu i nowoczesne narzędzia są dziś niewątpliwie niezbędne do osiągnięcia sukcesu w każdym biznesie. Z doświadczonym i stabilnym partnerem, jak sieć Żabka, można mieć gwarancję rozwiązań, dzięki którym prowadzenie sklepu staje się znacznie łatwiejsze. Więcej informacji na www.franczyza.zabka.pl

Czytaj też:
Franczyza dobrą alternatywą na czasy kryzysu