Efekty ruchu Black Lives Matter. To koniec Uncle Ben's. Zmieniono nazwę i logo marki

Efekty ruchu Black Lives Matter. To koniec Uncle Ben's. Zmieniono nazwę i logo marki

Logo „Uncle Ben's” sprzed zmiany
Logo „Uncle Ben's” sprzed zmiany Źródło:Shutterstock / chrisdorney
Już nie Uncle Ben's, a Ben's Original. Koncern Mars zgodnie z zapowiedziami zmienił nazwę i logo znanej marki, by włączyć się do walki z uprzedzeniami na tle rasowym.

W czerwcu po śmierci George'a Floyda przez Amerykę przelała się fala dyskusji na temat rasizmu w Stanach Zjednoczonych. Wiele firm zdecydowało wówczas, że ich marki powinny przejść rebranding, by np. nie powielać i utrwalać rasistowskich stereotypów.

W ten nurt wpisał się też koncern Mars, który zrobił to tuż po PepsiCo. Producent Pepsi wycofał wtedy z rynku markę Aunt Jemima (Cioca Jemima – red.), która w logo miała uśmiechniętą Afroamerykankę.

Bardzo podobne logo miał Uncle Ben's (Wujek Ben – red.), ponieważ przedstawiało ono uśmiechniętego Afroamerykanina, rolnika o imieniu Ben, który uprawiał ryż. To właśnie na jego cześć tak nazwano markę. Miał, bo Mars właśnie je zmienił w ramach walki z uprzedzeniami na tle rasowym.

Uncle Ben's staje się Ben's Original

23 września, po kilku miesiącach od deklaracji o planach zmiany logo i nazwy, Mars zaprezentował nowe logo i nazwę Uncle Ben's. Dalej dominuje znany, pomarańczowy motyw, ale teraz marka nazywa się: Ben's Original. Zniknął też wizerunek starszego Afroamerykanina. Produkty pod zmienionym brandem Ben's Original wejdą do sklepów w 2021 roku.

„Ben's Original” – nowa nazwa „Uncle Ben's”

W ciągu ostatnich kilku tygodni wysłuchaliśmy tysięcy konsumentów, naszych pracowników i interesariusze z całego świata. Rozumiemy problem nierówności związaną z nazwą i twarzą poprzedniej marki, i tak jak zapowiedzieliśmy w czerwcu, zobowiązaliśmy się do zmiany – mówiła Fiona Dawson prezeska Mars Food, cytowana w komunikacie spółki.

Czytaj też:
Po „Uncle Ben’s” kolejne rasistowskie marki znikną z rynku

Źródło: WPROST.pl