Mniej cukru w Pepsi. Firma chce zawalczyć o klientów ceniących zdrowy tryb życia

Mniej cukru w Pepsi. Firma chce zawalczyć o klientów ceniących zdrowy tryb życia

Pepsi
Pepsi / Źródło: Shutterstock / monticello
PepsiCo zapowiedziała zmniejszenie ilości cukru w swoich produktach i więcej zdrowych przekąsek. Zmiana dotyczyć będzie rynku europejskiego, na którym klienci coraz większą wagę przywiązują do zdrowotnych właściwości kupowanych produktów.

Produkty PepsiCo mają być mniej szkodliwe dla zdrowia. Koncern, do którego należą takie marki jak Pepsi, Ley’s, Cheetos czy Lipton, zapowiedział, że planuje zmniejszyć o jedną czwartą zawartość cukru w napojach gazowanych i mrożonych herbatach sprzedawanych w Unii Europejskiej i wprowadzić do 2025 r. więcej pożywnych przekąsek, aby przyciągnąć więcej konsumentów dbających o zdrowie – informuje agencja Reuters.

Firma chce zastąpić cukier słodzikami oraz wprowadzić zdrowe przekąski, takie jak popcorn PopWorks i więcej niskotłuszczowych produktów, w tym rozwinąć serię Lay's Oven Baked. PepsiCo planuje obniżyć o 25 proc. poziom dodanego cukru do 2025 r. i 50 proc. do 2030 r. w napojach takich jak Pepsi-Cola, Lipton Ice Tea i 7UP sprzedawanych w całej Europie.

Podatek cukrowy kazał firmie przemyśleć kilka kwestii

Powodem ogłoszonych zmian jest nie tylko obawa firmy o to, że firma może stracić pozycję na swoim drugim najważniejszym rynku. Impulsem okazał się też obowiązujący w niektórych krajach, w tym w Polsce, podatek na słodzone napoje gazowane, soki owocowe i wodę smakową.

– Obecnie w Europie prawie co trzeci sprzedawany przez nas napój nie zawiera cukru i wierzymy, że trend ten będzie się z czasem pogłębiał – zapewnił Silviu Popovici, dyrektor generalny PepsiCo Europe. W 2020 roku Europa odpowiadała za prawie jedną piątą całkowitej sprzedaży PepsiCo.

Czytaj też:
Podatek cukrowy działa. Sprzedaż słodzonych napojów spadła drastycznie

Opracowała:
Źródło: Reuters
 0

Czytaj także