Regularnie porównują ceny koszyków zakupowych. Wiadomo, która sieć najtańsza

Regularnie porównują ceny koszyków zakupowych. Wiadomo, która sieć najtańsza

Sklep w trakcie pandemii
Sklep w trakcie pandemii Źródło:Shutterstock / Dziurek
W grudniu średnia cena koszyka zakupowego wyniosła 227,56 zł. To o 3,80 zł w porównaniu do listopada 2021 r. – wynika z raportu ASM Sales Force Agency.

Firma ASM Sales Force Agency regularnie przeprowadza badanie cen koszyka zakupowego. W grudniu taki koszyk był wart 227,56 zł. To wzrost na poziomie 3,80 zł, czyli o 1,7 proc. w porównaniu do listopada 2021 r. „Dodatkowo, z danych zebranych przez ASM wynika, że w 9 na 10 sieci objętych badaniem, ceny w grudniu ub. r. były wyższe niż˙ w listopadzie” – czytamy w raporcie.

Wzrost cen. Która sieć sklepów najtańsza?

Z danych zebranych przez ASM Sales Force Agency wynika, że w ujęciu rocznym wzrost cen odnotowano w ośmiu sieciach wobec 2020 roku, to m.in.: Carrefour (6,36 proc.), Makro (5,33 proc.) czy Biedronka (4,93 proc.). Największy wzrost cen koszyka odnotowano w sieci Carrefour, w której średnia cena w grudniu 2021 r. była wyższa o 13,39 zł niż przed rokiem.

Najkorzystniej wypadły ceny w sieci Auchan. Już trzeci miesiąc z rzędu, cena zestawu analizowanych produktów była dostępna w tej sieci za mniej niż 200 zł. W sklepach Auchan średni koszt koszyka zakupowego wyniósł 195,63 zł.

– Zgodnie z naszymi analizami i prognozami, początek roku przywitał nas wysokimi cenami żywności. Spore podwyżki dotknęły między innymi produkty mleczne, tłuszcze, ale także kawę czy herbatę (…) W naszej ocenie producenci żywności, podobnie jak wszyscy przedsiębiorcy, będą zmagać się z rosnącymi kosztami prowadzenia swoich działalności. Wysokie ceny paliw, energii i gazu powodują, że stale rosną ceny produkcji, co finalnie dotyka klientów i ich portfele” – powiedział dyrektor zarządzający ASM Sales Force Agency Patryk Górczyński.

Czytaj też:
Takich wzrostów cen żywności nie było od dekady

Źródło: raport ASM Sales Force Agency