Majonez Winiary królem internetu. Właścicielowi się to nie spodoba

Majonez Winiary królem internetu. Właścicielowi się to nie spodoba

Majonez Winiary
Majonez Winiary Źródło:Materiały prasowe / winiary.pl
Majonez Winiary zdominował dyskusję w internecie, wygrywając tym samym odwieczną bitwę z majonezem Kielecki. Ale właściciel nie ma się z czego cieszyć.

W porównaniu ilości wzmianek o majonezach w internecie Winiary wygrywa z Kieleckim 62 do 33 proc. Popularność majonezu jest jednak spowodowana bojkotem konsumenckim. Spółka Winiary należy bowiem do szwajcarskiego koncernu spożywczego Nestle, który po rosyjskiej inwazji na Ukrainę nie zdecydował się wycofać z rosyjskiego rynku.

Winiary znienawidzony w internecie

Według firmy analitycznej SentiOne, która przeanalizowała 55 tys. wypowiedzi, większość wzmianek o majonezie Winiary ma negatywny wydźwięk. Od początku wojny w Ukrainie liczba wzmianek o majonezie Winiary wyniosła ponad 20 tysięcy. W tym samym czasie liczba wzmianek o innych majonezach wyniosła zaledwie 2 tysiące.

Według SentiOne taka „popularność” majonezu Winiary wynika między innymi z tego, że treści negatywne, zwłaszcza te dotyczące kryzysów wizerunkowych firm rozprzestrzeniają się szybciej i skuteczniej niż treści pozytywne lub planowane działania marketingowe.

Po fali negatywnych komentarzy oraz gróźb pod adresem firmy ze strony kolektywu hakerskiego Anonymous Nestle częściowo zawiesiło działalność w Rosji. 23 marca firma wydała komunikat, że wycofuje sprzedaż swoich flagowych produktów, jak batoniki KitKat czy płatki śniadaniowe Nesquik i będzie sprzedawać jedynie produkty pierwszej potrzeby, jak jedzenie dla niemowląt oraz dla szpitali. Jednocześnie firma zobowiązała się do sprzedaży produktów bez zysku, co spowoduje, że nie będzie płaciła podatków w Rosji.

Rynek majonezu w Polsce jest rocznie warty 650 mln złotych, a sprzedaż majonezu rośnie co roku przed Świętami Wielkanocnymi.

Opracował:
Źródło: SentiOne