Wygodnie i odpowiedzialnie z Żabką
Artykuł sponsorowany

Wygodnie i odpowiedzialnie z Żabką

Konferencja prasowa Grupy  Żabka. Anna Grabowska, wiceprezes zarządu ds. komercyjnych  Grupy Żabka
Konferencja prasowa Grupy Żabka. Anna Grabowska, wiceprezes zarządu ds. komercyjnych Grupy Żabka Źródło:Materiały prasowe
Spieszysz się do pracy? Wracasz z niej zmęczony? Jesteś głodny albo nie miałeś czasu na poranną kawę? W Żabce – która jest naprawdę za rogiem – możesz kupić zdrowe gotowe dania, coś ciepłego albo kawę, dzięki której rozpoczniesz miło dzień. Bonusy? Zapłać przez Żappkę i zbieraj Żappsy, które można wymienić na konkretne produkty! Nie masz czasu wyjść? Zamów dostawę na telefon – w 15 minut nawet w plenerze dzięki żabkowemu Jush! Żabka to jednak nie tylko wygoda i wsparcie zdrowia, ale też odpowiedzialny biznes na wielu polach.

Zrównoważony rozwój jest obecnie credo Grupy Żabka. Opiera się on na trzech filarach: wsparciu zrównoważonego stylu życia, odpowiedzialnej organizacji i pozytywnym wpływie na otoczenie.

Zdrowie i wygoda konsumentów

W Żabce można znaleźć coraz więcej produktów zdrowych i dietetycznych. Zamiast czekoladowego wafelka albo pełnego cukru batonika można na szybko zjeść zdrowe roślinne produkty, np. orzechy lub mieszanki bakaliowe z linii Haps, albo wybrać jedno ze zdrowych gotowych dań, pełnych warzyw. W produktach własnych marek Grupa Żabka zobowiązuje się do redukcji zawartości zarówno cukru, jak i soli o 10 proc. oraz zwiększenia udziału w sprzedaży roślinnych produktów marki własnej do 2023 roku. Już w kwietniu ubiegłego roku w sklepach zadebiutowała 100 proc. roślinna marka własna Żabki – Plant Hunter. To linia, na którą składają się wegańskie zdrowe sałatki, pasty do pieczywa, dania obiadowe, koktajle i słodycze.

Rozwój sieci wiąże się, niestety, z potencjalnym wzrostem marnowania żywności. Firma stara się więc szybko identyfikować tego typu zagrożenia – rozpoczęła działania mające na celu opracowanie długoterminowej redukcji marnowania żywności. W ramach aplikacji Żappka działa już np. Dobra Paczka – dzięki niej można zakupić paczkę-niespodziankę zawierającą pełnowartościowe produkty, ale o bliskiej dacie ważności, w bardzo korzystnej cenie. Produkty, którym kończy się przydatność do spożycia, są także dystrybuowane do potrzebujących – w roku 2021 było to aż 630 ton żywności, którymi Żabka wsparła organizacje pożytku publicznego.

Konieczność zmiany nawyków żywieniowych? I tu Żabka wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom i potrzebom, oferując nie tylko bogaty asortyment zdrowych produktów, w tym gotowych dań, ale również – w ramach marki Maczfit – diety pudełkowe. Dzięki platformie Dietly można natomiast wybrać dietę dopasowaną do swoich potrzeb. Żeby konsument miał po prostu łatwiejszy wybór zdrowych dań, Grupa Żabka wprowadziła system znakowania Nutri-Score. To kolorowa skala – od A do E – pokazująca korzystny bilans składników, takich jak białko, warzywa, owoce czy orzechy. Aż 91 proc. konsumentów uznało, że jest to system ułatwiający dokonywanie dobrych wyborów.

Żabka to praca i równość dla wszystkich

Bez mikro nie byłoby makro! Małe i średnie przedsiębiorstwa to filary naszej gospodarki. Przedsiębiorcy z tego sektora to między innymi franczyzobiorcy sieci Żabka. To często firmy rodzinne, od lat prowadzące "żabkowe" biznesy. Sprzedawcy i właściciele sklepów z logo Żabki są wizytówkami firmy – opracowano więc programy ich wsparcia na każdym kroku. Grupa Żabka oferuje nie tylko bogate wsparcie na początku działalności, ale też wtedy, kiedy sklep się rozwija. W pakiecie są między innymi liczne szkolenia, aplikacja ułatwiająca zarządzanie sklepem, wsparcie kadry terenowej, a nawet pomoc w poszukiwaniu pracowników.

Franczyzobiorcą i pracownikiem Żabki może być każdy – niezależnie od doświadczenia, miejsca zamieszkania w Polsce, ale też płci czy orientacji. Jest to niezwykle ważne, szczególnie jeśli spojrzymy na statystyki – Polska zajęła dopiero 24. miejsce według Gender Equality Index. Grupa stawia więc na rozwój szans i przeciwdziała nierównościom społecznym na wielu polach, angażując się w inicjatywy promujące różnorodność oraz inkluzywność.

W ubiegłym roku Grupa Żabka wdrożyła Politykę Równości. Firma chce zapewnić tym samym równy dostęp do szkoleń, możliwości rozwoju kariery i niwelować nierówności płacowe.

Zielona Żabka

Dziś każdy odpowiedzialny biznes musi wziąć pod uwagę działania zmierzające do ochrony planety. Grupa Żabka to biznes dynamiczny i szybko rosnący, dlatego celem jest jeszcze większe skoncentrowanie się na redukcji śladu węglowego, emisji gazów cieplarnianych i wykorzystaniu OZE. Coraz większy nacisk kładzie się więc na nowe rozwiązania technologiczne, które pozwalają chociażby oszczędzać energię elektryczną. Grupa zmierza także do całkowitej neutralności plastikowej w operacjach własnych. Hasło: cyrkularność, jest tu kluczowe. Chodzi o jak największy możliwy odzysk opakowań, ale też jak najmniejszy udział materiałów, które do recyklingu się nie nadają lub ich ponowne przetworzenie jest bardzo trudne.

Konferencja prasowa Grupy Żabka

Żabka to pierwsza sieć sklepów, której cele dekarbonizacyjne zostały zatwierdzone przez SBTi - Science Based Targets initiative, organizacji, która – opierając się na najnowszej wiedzy – wyznacza i promuje poziomy redukcji gazów cieplarnianych.

Żabka dziś to nie tylko sklep – to miejsce, które promuje racjonalne społecznie i ekonomicznie działania. To biznes, który minimalizuje swój negatywny ślad, a promuje zachowania i nawyki, dzięki którym żyje nam się po prostu wygodniej, ale które też pozwalają nam się rozwijać i być odpowiedzialnymi pracownikami, menedżerami czy konsumentami.