Fakty i mity na temat pozycjonowania
Materiał partnera

Fakty i mity na temat pozycjonowania

Co powinien wiedzieć właściciel sklepu internetowego?
Co powinien wiedzieć właściciel sklepu internetowego? / Źródło: Materiały prasowe
Czy istnieje sprawdzona recepta na internetowy sukces sklepu, działającego online? Oczywiście, że tak. Jest nią pozycjonowanie strony, przeprowadzone przez profesjonalną agencję. Niestety, coraz więcej firm działających w branży SEO zapomina o tym, że w ich pracy najważniejszy jest klient. Pracując 'obok' zleceniodawcy i jego potrzeb można bardziej zaszkodzić, niż pomóc. Zobacz, co jest faktem, a co mitem związanym z pozycjonowaniem i świadomie zdecyduj, z kim chcesz w tym zakresie współpracować.

MIT: „Będzie Pan zadowolony!” - gwarancja wysokiej pozycji w krótkim czasie

Pozycjonowanie stron wymaga czasu, a obietnice efektów widocznych już po tygodniu, nie mają pokrycia. Nawet najlepsi specjaliści, przed którymi SEO nie ma żadnych tajemnic, nie przeskoczą wymagań stawianych przez wyszukiwarki. Należy przez to rozumieć, że zanim strona sklepu trafi do TOP 10 najlepszych wyników w Google, musi minąć sporo czasu. I choć pierwsze efekty mogą pojawić się nawet po miesiącu, na satysfakcjonujące rezultaty zazwyczaj trzeba czekać nawet rok.

FAKT: „Bez optymalizacji się nie obejdzie” - pozycjonowanie bez SEO nie istnieje

Osoby, dla których marketing internetowy jest czarną magią, mogą zastanawiać się, czy agencja SEO oferuje optymalizację z troski, a może z chęci zysku. Faktem jednak jest, że optymalizacja strony stanowi bezsprzeczną podstawę wszystkich czynności, związanych z promocją w sieci. Kiedy w kodzie witryny występują błędy, a na stronie brakuje zoptymalizowanych treści i atrakcyjnych grafik, zwiększanie pozycji w Google zwyczajnie mija się z celem. Dlatego jeśli specjaliści proponują zacząć pozycjonowanie od optymalizacji, należy się zgodzić i im zaufać.

MIT: „TOP3 na zawsze!” - uzyskana pozycja będzie stabilna i nie ulegnie obniżeniu

Nie jest tak i raczej nigdy nie będzie. Z jednej strony to dobrze – każdy ma szansę dotrzeć na szczyt. Z drugiej natomiast źle – ci, którzy szczyt już osiągnęli, mogą z niego spaść. Bój o wysokie pozycje jest zacięty i w tym cała magia pozycjonowania: to lepiej przeprowadzone, zapewni stronie sklepu miejsce w topowych pozycjach. Jednocześnie działania pozycjonerskie będą musiały być stale udoskonalane, aby zdobyta lokata nie została przypisana innej stronie.

PRAWDA: „Link Building to konieczność” - chcąc być w topie, trzeba stale pozyskiwać linki

Znaczna część działań związanych z pozycjonowaniem sklepów internetowych dotyczy właśnie pozyskiwania odnośników, a więc linków, prowadzących do promowanej witryny. Mowa o linkach zwrotnych pochodzących z wartościowych serwisów. Takich, które są osadzane w umiejętny sposób. Prawidłowe linkowanie podnosi widoczność strony w wynikach wyszukiwania i wiele znaczy dla SEO. Dla specjalistów z takich Agencji jak AFTERWEB, ważne jest, aby linki zdobywać bezpiecznie, a więc unikając podejrzanych źródeł. Za korzystanie z nich, Google nakłada bowiem na strony kary, których ciężko jest się pozbyć.

Warto pamiętać o tym, żeby przed podjęciem współpracy z Agencją SEO, dokładnie sprawdzić referencje specjalistów, którym zamierzamy powierzyć los swojego sklepu internetowego. Mając nawet małe pojęcie o zasadach bezpiecznego pozycjonowania, już podczas jednej rozmowy z ekspertem będziemy w stanie ocenić, czy oferowana współpraca odpowie naszym oczekiwaniom.

Źródło: Materiały prasowe

Czytaj także

 1
  •  
    Warto również zapoznać się z informacjami na temat działań przeciwnych do pozycjonowania, czyli depozycjonowania stron. To działania które mają za zadanie obniżyć widoczność strony w wynikach organicznych. Depozycjonowanie polega na obniżeniu pozycji strony w wyszukiwarkach internetowych na wybrane słowa kluczowe. Depozycjonowanie to proces przeciwny do pozycjonowania, dzięki któremu ranking stron i widoczność wzrasta.