Czarodzieje wirtualnej rzeczywistości
Materiał partnera

Czarodzieje wirtualnej rzeczywistości

Screen z gry „The Wizards”
Screen z gry „The Wizards” / Źródło: materiały prasowe
Mamy nadzieję, że wkrótce logo Carbon Studio stanie się dla wszystkich graczy VR certyfi katem jakości – mówi Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio.

Koniec dekady przyniósł nowości w technologii wirtualnej rzeczywistości. Jak wyglądał rok 2019 dla pionierów branży ze śląskiego Carbon Studio?

Na początku czerwca wydaliśmy wersję „The Wizards” na bezprzewodowe gogle VR – Oculus Quest, co było dla nas momentem przełomowym. Doczekaliśmy się sprzętu, który można wyciągnąć z pudełka i zacząć grać bez skomplikowanej instalacji lub mocnego komputera, do tego w relatywnie przystępnej cenie. Oculus nie nadąża z produkcją gogli, a brak okablowania przyniósł „The Wizards” ogromną popularność. Dzięki temu nasz flagowy tytuł znalazł się na wszystkich czołowych platformach VR.

Braliście też udział w międzynarodowym kolektywie VR Games Showcase na Gamescom 2019 w Kolonii. Jak do tego doszło?

Podjęliśmy współpracę ze znanymi studiami deweloperskimi ze Szwecji i USA, sześć gier VR w jednym miejscu przyciągnęło wiele uwagi. Obecnie pracujemy nad sequelem do „The Wizards” zatytułowanym „Dark Times”, którego wersję demonstracyjną prezentowaliśmy na targach. Zostaliśmy przytłoczeni pozytywnymi komentarzami prasy, niejednokrotnie nazywającymi demo „najładniejszą grą VR, w jaką grali”. Jest się z czego cieszyć, biorąc pod uwagę, że produkcja w tej technologii to tak naprawdę tworzenie oddzielnej rzeczywistości ze swoimi zasadami. Każdy element widoczny przez gracza wymaga przemyślenia i przetestowania, to ogromny nakład pracy i czasu.

Ale ciężka praca popłaca. Wasza sztandarowa produkcja „The Wizards” znalazła się na liście bestsellerów VR 2019 na platformie Steam, a fi rma przekształcona w spółkę akcyjną niedawno zadebiutowała na NewConnect.

Wejście na rynek NewConnect było kolejnym ważnym kamieniem milowym w rozwoju naszej firmy. Trzecie z rzędu wyróżnienie dla „The Wizards” utwierdza nas w przekonaniu, że dalej nie wykorzystaliśmy w pełni potencjału marki. Z optymizmem zbliżamy się do premiery „The Wizards – Dark Times” już w tym półroczu 2020 r. Mamy nadzieję, że wkrótce logo Carbon Studio stanie się dla wszystkich graczy VR certyfikatem jakości.

Jakie plany na przyszłość?

„Dark Times” zmierza na platformy PC VR, w następnej kolejności na gogle Oculus Quest. Niedawno podpisaliśmy też umowę z brytyjską fi rmą Games Workshop na stworzenie gry w uniwersum „Warhammer Age of Sigmar”. Praca nad grą w tak rozpoznawalnym na świecie jest dla nas niesamowitym wyróżnieniem. Będzie to bez wątpienia największa i najlepsza produkcja Carbon Studio. W 2019 r. rozpoczęliśmy również działalność wydawniczą, co dalej będziemy realizować w przyszłych latach. Pierwszy projekt jest już w drodze, rozmawiamy też z właścicielami bardzo znanych tytułów, którzy chcą skorzystać z naszego doświadczenia i przenieść swoje projekty z płaskich monitorów na technologię VR.

Okładka tygodnika WPROST: 5/2020
Wywiad został opublikowany w 5/2020 wydaniu tygodnika „Wprost”
Zamów w prenumeracie lub w wersji elektronicznej:

Czytaj także

 0