Wynik lepszy niż rok temu i awans do czołowej dwudziestki. Dobry kwartał dla PMPG Polskie Media

Wynik lepszy niż rok temu i awans do czołowej dwudziestki. Dobry kwartał dla PMPG Polskie Media

Top 20 polskiego internetu
Top 20 polskiego internetu / Źródło: Studio Wprost
Grupa PMPG Polskie Media, właściciel marek Wprost i DoRzeczy, zanotowała rekordowy pierwszy kwartał. Dzięki dużym wzrostom zainteresowania czytelników znaleźliśmy się w czołowej dwudziestce polskich wydawców internetowych.

W I kwartale 2020 roku Grupa osiągnęła 10,6 mln zł przychodów wobec 12,1 mln zł w I kwartale roku ubiegłego. Spadek przychodów wynikał głównie z mniejszej ilości opublikowanych drukiem numerów wydawanych przez Grupę czasopism. Z uwagi na epidemię po jednym numerze tygodników „Wprost” i „Do Rzeczy” ukazały się w marcu tylko jako e-wydanie. Zrezygnowano również z dotychczasowej formy sprzedaży samych e-wydań. Wraz ze spadkiem przychodów w łącznej wysokości 1,5 mln zł zmniejszeniu o 2 mln zł uległy koszty sprzedaży. W konsekwencji Grupa zakończyła I kwartał br. stratą netto na poziomie -0,1 mln zł oraz EBITDA w wysokości 0,04 mln zł, wobec -1,3 mln zł straty oraz -1,05 mln zł EBITDA w roku ubiegłym.

Awans do czołowej dwudziestki

Według raportu Gemius/PBI, PMPG Polskie Media S.A., wydawca serwisów wprost.pl i dorzeczy.pl, osiągnęła w marcu tego roku 10,5 mln użytkowników (RU) i 125 mln odsłon, co oznacza rekordowe 190 proc. wzrostu w stosunku do marca 2019. Tym samym znalazła się w gronie TOP 20 grup internetowych w Polsce, zajmując 19. miejsce w rankingu ruchu ogółem i 14. jeśli chodzi o ruch na urządzeniach mobilnych.

Wprost.pl z 9 mln użytkowników (RU) jest zdecydowanym liderem w kategorii serwisów związanych z tygodnikami opinii, mając 30 proc. jej całkowitego udziału. DoRzeczy.pl osiągnęło w marcu 4,7 mln użytkowników. Obydwa serwisy urosły rok do roku odpowiednio o 206 i 277 proc.

– Jako wydawcę, cieszy mnie ten silny trend wzrostowy i utwierdza w przekonaniu o słuszności kierunku rozwoju. Choć sytuacja pandemii nie jest bez wpływu na media, jestem przekonany, że nasza skala wzrostu jest już wynikiem zmian i wysiłków podejmowanych na drodze transformacji digitalowej, którą realizujemy wdrażając strategię #CyfrowyŚwiatWprost. Zespół dokonał wielu zmian i choć jeszcze dużo przed nami, wierzę, że te wzrosty dadzą obu Redakcjom przysłowiowy „wiatr w żagle”. Ambicje mamy duże i nie waham się o tym mówić. Oprócz skali bardzo stawiamy na jakość, wiarygodność, dziennikarską rzetelność i trwałe budowanie relacji z odbiorcą treści”. – komentował niedawno wydawca, założyciel i główny akcjonariusz PMPG Polskie Media S.A. – Michał Maciej Lisiecki.

Czytaj także:
Jesteśmy w TOP20 polskiego internetu! Awans grupy PMPG Polskie Media S.A.

Źródło: WPROST.pl

Czytaj także

 0