YouTube i Google Maps w czołówce aplikacji wykorzystywanych w Polsce

YouTube i Google Maps w czołówce aplikacji wykorzystywanych w Polsce

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. infoWire.pl Źródło: InfoWire.pl

Badanie będące częścią raportu Mobility Report firmy Ericsson przeprowadzono w lutym 2015 w sześciu europejskich krajach: Wielkiej Brytanii, Włoszech, Francji, Szwecji, Polsce i Rosji. Przeanalizowano te rynki pod względem ruchu w sieciach mobilnych generowanego przez poszczególne aplikacje.

W Polsce liderem jest Youtube, na kolejnych miejsach znalazły się odpowiednio: Facebook, Google Chrome, przeglądarka systemu Android oraz Google Maps.

We wszystkich przypadkach w czołówce stawki znalazły się aplikacje serwisów społecznościowych i wideo. W zależności od kraju towarzyszą im inne aplikacje. W Szwecji silną pozycję ma Spotify - wywodzący się z tego kraju serwis oferujący streaming muzyki. Najciekawiej wygląda zestawienie w Rosji. W TOP5 aplikacji znalazły się aż dwa popularne serwisy wywodzące się z tego kraju: Vkontakte i Ondoklassniki.

Zauważalny jest ciągły wzrost liczby danych przesyłanych w sieciach komórkowych. W pierwszym kwartale 2015 roku zużycie danych było o 55% wyższe niż w w tym samym okresie w roku 2014. Nie zaskakuje wysoka pozycja Youtube, który znalazł się na pierwszym miejscu prawie w każdym kraju w którym przeprowadzono badanie. Według raportu Mobility Report opracowanego przez Ericsson, w roku 2020 wideo będzie już stanowić około 60% całego mobilnego ruchu danych.

Polacy ciagle odkrywają urok aplikacji używanych na smartfonach. YouTube króluje w pięciu na sześć badanych krajów. Częste użycie Google Maps świadczy o bardziej użytkowym i darmowym niż czysto rozrywkowym wykorzystaniu mobilnych aplikacji. Domyślam się, że to aplikacja z której użytkownicy najczęściej korzystają przy planowaniu codziennych dojazdów - powiedział Oliver Kanzi, prezes firmy Ericsson w Polsce,

Raport Ericsson Mobility Report przedstawia dane prognostyczne, analizy i daje wgląd w ruch mobilny, subskrypcje i zachowania konsumenckie, dzięki czemu znamy obecne trendy dotyczące ruchu i rynków występujące w Społeczeństwie Sieciowym.

Zobacz całość raportu


dostarczył infoWire.pl
Źródło: Ericsson Sp. z o.o.

infoWire.pl