Kosmetyki online? Kilka słów o tym, jak drogerie internetowe zawojowały rynek
Artykuł sponsorowany

Kosmetyki online? Kilka słów o tym, jak drogerie internetowe zawojowały rynek

Kosmetyki online
Kosmetyki onlineŹródło:Pixabay
Handel internetowy definitywnie zdominował rynek i rozwija się w zawrotnym tempie, na co wskazuje nieustanne wkraczanie w przestrzeń wirtualną nowych marek. Czwarte medium, jakim jest internet, zawładnął naszą rzeczywistością i moderuje zachowania konsumenckie, w znacznym stopniu zmniejszając dochody sprzedawców stacjonarnych. Wśród przodujących sklepów online wyróżniają się drogerie internetowe z ogromnym asortymentem i nietuzinkowymi pomysłami na biznes.

Krótka historia e-commerce

Pierwsze handlowe działania w sieci można odnotować w latach 60-tych ubiegłego wieku, kiedy to powstała elektroniczna wymiana danych (EDI) pomiędzy firmami, która z czasem została zastąpiona przez fax. W dalszej kolejności, powstało interaktywne medium, zwane teleshopping. Już na początku lat 80. weszły w użycie wczesne urządzenia służące e-commerce, a także utworzono pierwszy sklep internetowy w Stanach Zjednoczonych przez firmę CompuServe.

Znaczący przełom nastąpił pod koniec lat 90., kiedy Tim Berners Lee założył pierwszy serwer i napisał oprogramowanie, które stanowiło pierwociny internetu, w takiej formie jaką znamy obecnie. Wydarzenia te dały początek prawdziwej rewolucji, a rzeczywistość wirtualna rozrastała się z ogromną siłą. Nowy system szyfrowania danych również znacznie przyspieszył jej rozwój.

W XXI wieku zjawisko e-commerce staje się dobrem powszednim, które zapewnia dużą wygodę niejednemu użytkownikowi internetu oraz dużą elastyczność przedsiębiorcom. Możliwość dokonania zakupu online staje się czymś absolutnie standardowym. W ten sposób sprzedawanych jest coraz więcej produktów, a duże sukcesy, dzięki e-commerce, odnosi handel kosmetykami. Cieszy się on wyjątkowym zainteresowaniem ze względu na korzystną specyfikę e-sklepów. Niejednokrotnie zresztą stacjonarne placówki same rozszerzają swoją działalność i przenoszą się do “wirtuala”.

Dlaczego kosmetyki online? Atuty e-biznesu

Postęp technologiczny znacznie zmodyfikował nasze konsumenckie preferencje, dlatego zwracamy uwagę na szeroki wybór, wysoką jakość i korzystną cenę. Podstawowym atutem e-sprzedaży jest oszczędność czasu, którą warunkuje forma dokonywania zakupów. Poszukiwania upragnionego balsamu do ciała czy peelingu ograniczają się do paru kliknięć. Bardzo łatwo można zweryfikować informacje na temat produktu poprzez wyszukiwanie opinii czy porównywanie ofert konkurencyjnych.

Dużą zaletą sklepów internetowych jest znacznie szerszy asortyment produktów oraz dostęp do oferty wszystkich sklepów, nie tylko w obrębie Polski, ale też o zasięgu międzynarodowym. Istnieje także możliwość szybkiego porównania cen, co w znacznym stopniu determinuje wybór zakupu drogą wirtualną. W internecie możemy odnaleźć produkty unikatowe i nowoczesne. Powyższe możliwości szczególnie dobrze sprawdzają się w przypadku drogerii oraz perfumerii prowadzących działalność online.

Wyszukując pożądany produkt w internecie możemy zapoznać się z bardziej dogłębną analizą, bazując na różnych źródłach, także na bezpośrednich danych, wyszczególnionych na stronie producenta. Właśnie dlatego, dobrze zorientowani w realiach nowoczesnego świata, właściciele sklepów dbają o wyczerpującą informację dla internautów. W procesie zakupowym klient może na bieżąco kontrolować wielkość kwoty, jaką ma zamiar wydać w sklepie, za pomocą funkcji koszyka, co znakomicie sprawdza się, gdy kupuje on kosmetyki, które często nabywane są w większych ilościach.

Szczególnie pomocne w internetowych drogeriach są kryteria ustalane np. według płci, zapotrzebowania czy części ciała, o którą panie pragną zadbać. Niektóre sklepy online wyszły naprzeciw potrzebom interesantów i udostępniają na swoich stronach specjalny test analizujący rodzaj skóry lub włosów w celu przekierowania do polecanych produktów, dostosowanych do potrzeb klienta. Zabieg ten nie tylko ułatwia i usprawnia cały proces zakupowy, ale również może wpłynąć na wyniki sprzedaży dzięki szerzej przedstawionym sugestiom kosmetyków.

Opowiedz swoją historię

Bardzo często przedsiębiorcy nie są świadomi, w jakim stopniu korzystne działanie ma oryginalny przekaz czy interesująca historia. Często wokół sklepu i sprzedawanych produktów tworzona jest wyjątkowa opowieść, a proces jej tworzenia to tzw. storytelling, czyli sztuka tworzenia wciągających narracji na temat genezy firmy, doświadczenia czy też tradycji, które mają za zadanie zbudowanie relacji z klientem. Działania te w znaczący sposób wywołują emocje i pobudzają wyobraźnię, a także uruchamiają mechanizm utożsamiania się z marką. Zabieg ten buduje również dialog i porozumienie z interesantem, co wchodzi w szerszą ideę content marketingu, której treści mają poruszać odbiorców.

Nieobojętne wobec tych zabiegów są drogerie internetowe, które, promując swoje produkty i marki, docierają do coraz szerszego grona odbiorców. Od tysięcy lat opowieści są łącznikiem międzyludzkim, a wsparte językiem korzyści mogą znacznie pomóc w uzyskaniu przewagi konkurencyjnej. Emocjonalna więź z marką jest nieodzownym czynnikiem pomyślności biznesu. Mając na uwadze fakt, że właśnie kobiety pełnią funkcję decyzyjną w zakresie zakupów w gospodarstwach domowych, warto dotrzeć do nich w przyjazny, magnetyzujący sposób. Dzięki temu, wobec właściwie zaprezentowanych kosmetyków, klientka na pewno nie pozostanie obojętna.

Źródło: Neness