Rozwój Twojej firmy a pozycjonowanie – dlaczego warto inwestować w SEO swojej strony WWW?
Artykuł sponsorowany

Rozwój Twojej firmy a pozycjonowanie – dlaczego warto inwestować w SEO swojej strony WWW?

iPad
iPad Źródło:Materiały prasowe
Wyszukiwarki internetowe odwiedzamy praktycznie każdego dnia. Szukamy tam wiedzy, inspiracji, a także konkretnych produktów czy usług. Tylko w 2019 roku do Google trafiło 2,3 biliona zapytań, a aż 68% wszystkich doświadczeń w wirtualnym świecie rozpoczyna się właśnie od wpisania kilku słów do wyszukiwarki.

Prawdopodobnie sam dzięki nim znalazłeś wiele sklepów czy firm, z których oferty zdarzyło Ci się korzystać. Czy pamiętasz jednak, kiedy ostatnio przeszedłeś do wyników znajdujących się na drugiej czy trzeciej stronie?

No właśnie. Dane również nie pozostawiają złudzeń – wyniki wyświetlane na pierwszej stronie Google otrzymują 67% wszystkich kliknięć.

Tylko jak znaleźć się tam z ofertą swojej firmy? I dlaczego warto się o to starać?

Na czym polega pozycjonowanie stron?

Strony wyświetlają się na pierwszych stronach wyszukiwarek, ponieważ ktoś zadbał o to, żeby tak było. Wszystko, co zrobił, by osiągnąć taki efekt, określamy mianem pozycjonowania.

Innymi słowy, SEO (pozycjonowanie stron) to szereg działań, mających na celu doprowadzenie witryn na jak najwyższe pozycje w wyszukiwarkach. Przeprowadza się je zarówno w obrębie samej strony, jak i poza nią. Niestety nie istnieje uniwersalny zestaw czynności, które należy wykonać, aby strona podbiła szczyty wyszukiwarek. Wynikają one uwarunkowań każdej witryny, branży oraz działań konkurencji i zawsze powinny być rezultatem przemyślanej strategii.

Google (podobnie jak inne wyszukiwarki) tworzy ranking stron na podstawie ich jakości i stopnia dopasowania do danego zapytania. Roboty analizują w tym celu między innymi:

  • Ile razy na stronie występuje dana fraza?
  • Czy znajduje się ona w tagu tytułowym (title) oraz adresie URL?
  • Czy są tam jej synonimy?
  • Czy do strony prowadzą linki? Czy pochodzą one z witryn o wysokiej jakości?

To oczywiście tylko podstawy. Najnowsze dane mówią, że istnieje ponad 200 czynników rankingowych uwzględnianych przez Google.

Jakie efekty daje wysoka widoczność w Google?

Im wyższe pozycje osiągnie Twoja strona, tym więcej użytkowników na nią trafi. W przypadku wielu branż SEO to najbardziej skuteczny kanał marketingu internetowego. Aż 59.2% całego ruchu w Internecie pochodzi z organicznych (bezpłatnych) wyników wyszukiwania.

Komputer

Możesz jednak powiedzieć, że zwiększony ruch, który nie przekłada się na konwersje, nie ma dla Ciebie żadnego znaczenia. Masz stuprocentową rację. Właśnie dlatego we współczesnym pozycjonowaniu dąży się przede wszystkim do zrozumienia intencji użytkowników i dostarczania im jakościowych wyników.

Co może dać Twojej firmie takie podejście? Oto niektóre korzyści pozycjonowania:

Klienci sami znajdą Twoją ofertę, bo odpowiada ich potrzebom

Reklamy krzyczące “Kup mnie!” dawno przestały działać na konsumentów. Powszechne stało się zjawisko nazywane ślepotą banerową (ang. banner blindness), co oznacza, że nauczyliśmy się ignorować nachalne komunikaty sprzedażowe.

Jak zatem w takich okolicznościach dotrzeć do potencjalnych klientów? Sprawić, by sami odnaleźli Twoją firmę – dokładnie wtedy, gdy tego potrzebują. Właśnie to umożliwia pozycjonowanie stron.

Kluczem do sukcesu jest tutaj skrupulatna analiza słów kluczowych. Należy skupić się przede wszystkim na tych wpisywanych przez użytkowników, dla których oferta Twojej marki jest w danym momencie istotna i rozwiązuje ich problem/zaspokaja potrzebę.

Zwiększysz rozpoznawalność witryny

Pomyśl o kilku ulubionych markach, a następnie wpisz ich nazwy lub zapytania z nimi związane w wyszukiwarkę. Czy odnalazłeś wszystkie? Prawdopodobnie tak – w końcu jeżeli nie ma Cię w Google, to nie istniejesz.

Pozycjonowanie jest więc kolejnym sposobem na zwiększenie rozpoznawalności Twojej firmy. Dzięki obecności w wynikach wyszukiwania więcej osób będzie miało szansę poznać Twoją ofertę i markę.

Jeżeli jest ona nowa, początkowo na Twoją stronę będą docierać głównie osoby, dla których jest to pierwszy kontakt z marką i trafili tam dzięki wpisaniu wyrażeń powiązanych z Twoją ofertą. Oczywiście pod warunkiem, że zadbasz o SEO. Później jednak takie osoby nie będą musiały już korzystać z wyszukiwarki – będą wpisywać URL Twojej strony bezpośrednio w pasek adresowy przeglądarki.

Zyskasz przewagę nad konkurencją

Każdy sposób na wyprzedzenie konkurencji jest dobry. Pozycjonowanie może być jednak najbardziej opłacalnym – wyniki znajdujące się na pierwszych pozycjach w Google zdobywają aż 32% kliknięć! Zdecydowanie jest więc o co zabiegać.

Nawet jeśli Twoi konkurenci od dawna toczą walkę o wysokie pozycje w Google, nie powinno Cię to zniechęcać. Wciąż możesz znaleźć przestrzeń do zaprezentowania swojej oferty. W takiej sytuacji warto rozpocząć pozycjonowanie od fraz long tail (z długiego ogona), charakteryzujących się mniejszą popularnością, ale stwarzających większe szanse na konwersje.

Wzrośnie sprzedaż produktów i usług

To proste – większy ruch na stronie to więcej szans na sprzedaż. SEO to kluczowy mechanizm zwiększający sprzedaż zwłaszcza w branży e-commerce, wszelkich usługach online oraz biznesach lokalnych. Jeszcze raz podkreślimy, że pozycjonowanie na umiejętnie dobrane frazy, przyciągnie do Twojej marki internautów rzeczywiście zainteresowanych Twoją ofertą, a nie przypadkowych “przechodniów”.

Pamiętaj jednak, że samo pozycjonowanie to nie wszystko. Twoja strona internetowa musi być przygotowana na przyjęcie większej liczby użytkowników – wydajna infrastruktura serwerowa i projekt zgodny z zasadami User Experience to podstawa.

Efekty utrzymają się długofalowo

Na efekty pozycjonowania trzeba czekać. Nie zauważysz ich pierwszego dnia po opublikowaniu artykułu czy wykonaniu przekierowania. Jednak gdy już się pojawią, co zazwyczaj następuje po kilku tygodniach, a czasem miesiącach, przy odpowiedniej optymalizacji mogą utrzymać się przez długie lata.

To bardzo cenna informacja zwłaszcza, jeśli chcesz zrezygnować z SEO na rzecz płatnych reklam. Efekty Google Ads widać przecież od razu. Musisz jednak zdawać sobie sprawę, że utrzymują się one tylko w momencie inwestycji w reklamy w wyszukiwarce. Z kolei raz wypracowane efekty w SEO łatwo utrzymać przez bardzo długi czas, co czyni pozycjonowanie jednym z najtańszych i długofalowych sposobów na pozyskiwanie klientów.

Efekty biznesowe szybko zwrócą koszty

Wszystkie opisane powyżej czynniki sprawiają, że pozycjonowanie to inwestycja, a nie tylko kolejny reklamowy wydatek. Taką opinię podzielają marketerzy i właściciele biznesów na całym świecie. 49% z nich twierdzi, że organiczne wyniki wyszukiwania charakteryzują się najwyższym ROI (zwrotem z inwestycji) ze wszystkich kanałów marketingowych. Co więcej, aż 14.6% użytkowników pozyskanych dzięki SEO finalizuje transakcję i zamienia się w klientów.

Chcesz, by Twoja strona znalazła się na wysokich pozycjach, a biznes dynamicznie wzrastał? Zamów usługę pozycjonowania już dziś!

Artykuł powstał we współpracy z agencją Performance Media – specjalistami w pozycjonowaniu stron i marketingu internetowym.

Źródło: Performance Media