Przesyłki Poczty Polskiej do odbioru w kioskach RUCH
– Klienci chcą mieć jak najwięcej dogodnych dla siebie miejsc do odbioru e-zakupów. Dlatego naszym głównym celem w segmencie e-Commerce jest zapewnienie jeszcze większej liczby punktów odbioru przesyłek. Systematycznie poszerzamy naszą sieć o punkty partnerów biznesowych. Chcemy już w 2017 roku mieć 10 tys. takich punktów. Obecna umowa z Ruch-em będzie miała także skutki biznesowe, bo zakładamy zwiększenie liczby paczek obsługiwanych przez Pocztę, dzięki konkurencyjnej ofercie dla e-sklepów, którym zależy na jak najwygodniejszej formie dostaw dla swoich klientów – powiedział członek zarządu Grzegorz Kurdziel, cytowany w komunikacie.
Poczta Polska, oprócz dostaw kurierskich "door to door", oferuje w 4100 placówkach pocztowych usługę "Odbiór w Punkcie" przesyłek paczkowych lub kurierskich. W ubiegłym roku do tej sieci dołączyło także 1000 stacji paliw Orlen, które wydają przesyłki Poczty Polskiej, przypomniano również.
– Śledzimy ogólnoświatowe trendy i widzimy, że podobne rozwiązania rozwijają wszyscy operatorzy zorientowani na e-Commerce - tworzą placówki własne, partnerskie oraz urządzenia samoobsługowe – dodał Kurdziel.
Paczki w kioskach i salonikach Ruch będą czekały na odbiór do 7 dni, a klienci zostaną poinformowani o czekającej przesyłce SMS-em. Zakres usług objętych umową z Ruch obejmuje najpopularniejsze usługi paczkowe Poczty Polskiej: Paczka24 i Paczka48, Pocztex Kurier48, Pocztex Ekspres24, podano również.
– Umowa z Pocztą Polską wpisuje się w strategię rozwoju Ruch, która staje się nowoczesną firmą usługową. Świadcząc usługi pocztowo-kurierskie, wykorzystujemy potencjał rozbudowanej sieci punktów własnych, zlokalizowanych na terenie całego kraju. Wdrażając usługę dla klientów Poczty Polskiej, Ruch bazował na doświadczeniu i kompetencjach operacyjnych rozwiniętych podczas procesu wprowadzania usług własnych – powiedział wiceprezes Ruch Dariusz Stolarczyk, również cytowany w komunikacie.
Poczta Polska ogłosiła pod koniec marca 2015 r. swoją strategię rozwoju. Motorem wzrostu grupy będą usługi paczkowe i kurierskie. Oznacza to dwukrotny wzrost przychodu z paczek i łańcucha usług dla e-commerce: powyżej 1,5 mld zł. Firma chce także jak najlepiej obsługiwać rynek tradycyjnych listów, które wciąż stanowią większość przychodów Poczty.