Rewolucja na poczcie. Można już płacić kartą
Nowoczesne terminale płatnicze zostały zainstalowane we wszystkich placówka sieci własnej Poczty Polskiej. Łącznie, w ponad 4600 oddziałach klienci będą mogli skorzystać z blisko 8 000 terminali. Partnerem wdrożenia było wyłonione w przetargu konsorcjum PKO Banku Polskiego i firmy eService, które jest największym agentem rozliczeniowym w Polsce. Jak informuje Poczta Polska, jej klienci od teraz mogą bez żadnych limitów kwotowych i dodatkowych kosztów zapłacić za usługi pocztowe, handlowe i finansowe (opłaty za rachunki np. za gaz, prąd, opłaty podatkowe).
– Udostępnienie wygodnej bezgotówkowej formy płatności dostępnej w całej własnej sieci placówek to kolejny krok w kierunku cyfryzacji usług Poczty. Od kilku miesięcy nasi listonosze prowadzą obsługę korespondencji sądowej za pośrednictwem nowoczesnego sytemu IT oraz tabletów, które w przyszłości pozwolą na oferowanie dodatkowych usług. Poczta Polska to także sprawdzony od lat partner państwa polskiego. Dzięki podpisanemu ostatnio porozumieniu z Ministerstwem Cyfryzacji oraz Ministerstwem Infrastruktury w zakresie strategicznej współpracy w obszarze cyfryzacji państwa Poczta Polska ma szansę stać się jednym z filarów nowoczesnej e-administracji. – podkreślił Przemysław Sypniewski, Prezes Zarządu Poczty Polskiej.
Nie tylko płatność
Dostarczone Poczcie Polskiej przez eService terminale zapewniają także możliwość świadczenia dodatkowych usług takich jak np.: doładowania telefonów komórkowych, wypłata gotówki. Firma podkreśla, że może to być szczególnie istotne dla mieszkańców mniejszych miejscowości, dla których placówka pocztowa jest bliższa i wygodniejsza niż bankomat czy wypłata gotówki przy okazji zakupów. W najbliższym czasie Poczta w swoich placówkach zaoferuje również możliwość dokonywania płatności mobilnych BLIK. Kolejny krokiem będzie uruchomienie dla klientów rynku e-commerce płatności kartami bezpośrednio u kuriera.