Polacy najchętniej kupują w Biedronce. Ubrania wybierają w Pepco
Jak wynika z pierwszej polskiej edycji badania YouGov BrandIndex, najchętniej odwiedzanym przez Polaków sklepem jest Biedronka. Kupuje w niej aż 75 proc. dorosłych rodaków. Na drugim miejscu znalazł się niemiecki konkurent Biedronki – Lidl. Zakupy w nim zadeklarowało 59 proc. respondentów. Takie wyniki nie powinny dziwić przede wszystkim ze względu na ilość sklepów obu marek. Sama Biedronka ma ich ponad 2900.
Zaskoczenia w branży odzieżowej
W branży spożywczej zaskoczeń nie było. Zupełnie inaczej jest w kategorii „odzież”. Największy odsetek ankietowanych ubiera się w Pepco. Dopiero na dalszym miejscach znalazły się popularne marki H&M i Reserved. W pochodzącym się z RPA Pepco kupuje 30 proc. Polaków.
Kosmetyki i chemię domową najchętniej kupujemy w Rossmannie. Zakupy w sieci drogerii deklaruje 57 proc. rodaków. Na drugim miejscu znalazła się sieć Hebe. Wśród sklepów ze sprzętem sportowym królują Decathlon i polskie 4F.
Artykułu z kategorii „zrób to sam” zwyciężyła Castorama. Kupuje w niej około 20 proc. badanych. Wyposażenie wnętrz zdominowała IKEA.