OLX wycofuje się z reklam w Trójce. Nie chcą być z radiostacją kojarzeni
OLX to serwis ogłoszeniowy należący do południowoafrykańskiej grupy medialno-technologicznej Naspers, będącej firmą o globalnym zasięgu. Z kolei Trójka to Program Trzeci Polskiego Radia, wokół którego od piątku 15 maja toczy się medialna burza. Kierownictwo stacji w sobotę wieczorem, powołując się na domniemaną manipulację, anulowało głosowanie na Listę Przebojów Programu Trzeciego (LP3). W niedzielę 17 maja szef Tomasz Kowalczewski obarczył winą prowadzącego listę Marka Niedźwieckiego, zarzucając mu manipulację wyników i przesunięcie utworu Kazika „Twój ból jest lepszy niż mój” z 4. na 1. miejsce.
Od soboty 16 maja do dziś (19 maja) Trójkę opuścili m.in. Marek Niedźwiecki, Hirek Wrona, Agnieszka Obszańska, Agnieszka Szydłowska, Marcin Kydryński i Michał Olszański.
OLX to pierwszy portal biznesowy, który zdecydował się w związku z tym odciąć od Trójki. – Nie chcę umieszczać marki w pewnych kontekstach, które mi z biznesowego punktu widzenia nie pasują – oświadczył Marcin Sienkowski, szef marketingu OLX. Poinformował też o rezygnacji OLX z emisji reklam w Trójce.
Sienkowski napisał o wszystkim na swoim profilu na LinkedIn. „No to już wiem, w której stacji nie pojawią się spoty naszej kampanii radiowej”... – napisał najpierw. A potem dodał wspomniane „Nie chcę umieszczać marki w pewnych kontekstach, które mi z biznesowego punktu widzenia nie pasują”.
OLX nie obawia się tego, że zostanie uznana za firmę zajmującą stanowisko. Wręcz przeciwnie, gdyby pozostawiła reklamy w Trójce, mogłaby być za taką uważana. Tak wyjaśnia rzecz Marcin Sienkowski.