Polskie firmy nie angażują się w Miesiąc Dumy LGBT+

Dodano:
Kadr z reklamy Durex Źródło: YouTube
W czerwcu na całym świecie firmy angażują się w Miesiąc Dumy LGBT+. W Polsce nie, bo „obawiają się wchodzenia w kontrowersyjne tematy”.

Obszerny artykuł na ten temat opublikował portal Wirtualnemedia.pl. Pytani przez dziennikarzy eksperci uważają, że brak marketingowego i reklamowego zaangażowania w Miesiąc Dumy LGBT+ polskich firm jest wynikiem „homofobicznego nastawienia części społeczeństwa, ale i obaw marek przed wchodzeniem w kontrowersyjne tematy”.

Na świecie poparcie dla LGBT+ manifestują Durex, Google, Facebook, IKEA, Reebok czy Skittles, Ben&Jerry’s. W Polsce zaangażowania firm nie ma lub jest śladowe. Zdaniem rozmówców Wirtualnychmediów.pl „największą blokadą dla marek przed zaangażowaniem się w „tęczowy marketing”, jest homofobia części polskiego społeczeństwa”.

– Większość marek, szczególnie tych masowych, wciąż woli stawiać na mniej polaryzujące tematy. Natomiast zmian nie da się powstrzymać i jestem tutaj optymistą […]. Oczywiście, pewnie jeszcze nie raz w social media wybuchnie sprzeciw przeciwko wsparciu marki dla LGBT+, ludzie będą nawoływać do bojkotów, politycy będą dolewać oliwy do ognia. Ale jak zwykle skończy się burzą w szklance wody – ocenia dla Wirtualnychmediów.pl Dawid Szczepaniak, chief creative oficer i partner w VMLY&R Poland.

W ocenie Grzegorza Miecznikowskiego, właściciela agencji S Words, specjalizującej się w komunikacji z konsumentami ze społeczności LGBT+, marki mogą nie chcieć narażać się na kryzys. – Firmy popierające społeczność LGBT+, zwłaszcza w Polsce spotyka internetowy hejt. Jednak nie ma on negatywnego przełożenia na zyski ze sprzedaży czy wizerunek firmy – wylicza Miecznikowski.

Źródło: Wirtualnemedia.pl
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...