Dokąd Polacy pojadą na wakacje? Te dane wiele mówią

Dodano:
Plaża w Sopocie Źródło: Shutterstock / Mazur Travel
Dokąd Polacy chcą podróżować w dobie koronawirusa? Okazuje się, że większość nie wybiega z planami za daleko i jeśli planuje wyjazd, to raczej w kraju. Świadczą o tym wyniki wyszukiwania Google – aż 84 procent wyszukiwań związanych z podróżami w polskiej wersji Google w ostatnim miesiącu dotyczyło destynacji w Polsce.

Ograniczenia dotyczące podróży zagranicznych związane z pandemią , a także obawa o zdrowie, sprawiają, że Polacy w tym roku szukają urlopu w kraju. Z analizy trendów Google dotyczących ostatniego miesiąca wynika, że Polacy poszukują głównie miejsc wypoczynku kojarzących się z naturą – parków narodowych czy gór.

Często wyszukiwane były m.in. hasła: Tatrzański Park Narodowy, Puszcza Białowieska, Poleski Park Narodowy, Pustynia Błędowska, Turbacz. Spadek liczby wyszukiwań zanotowały zaś kierunki popularne w latach poprzednich, lecz związane z atrakcjami bardziej miejskimi (hasła: Energylandia, ZOO Wrocław, Zamek Czocha, Kazimierz Dolny, Karpacz). Co więcej, szukamy głównie destynacji lokalnych, najczęściej w obrębie województwa, w którym mieszkamy, a jednocześnie często mniej popularnych i oddalonych od głównych turystycznych szlaków

„Pandemia niewątpliwie zmieni sposób, w jaki zdecydujemy się spędzić wakacje i urlop w tym roku, na korzyść zwiedzania i odpoczynku w kraju. Jednocześnie wciąż wzrastają wymagania dotyczące bezpieczeństwa, a ledwie odmrożona branża turystyczna musi szybko stanąć na nogi. Szansą na ożywienie gospodarcze dla rodzimej turystyki, a szczególnie preferowanych w obecnym czasie gospodarstw agroturystycznych, może być cyfryzacja i postawienie na obecność w sieci” – czytamy w komunikacie Google.

Hotele? Polacy stawiają na agroturystykę

Trend poszukiwania miejsc blisko natury znajduje swoje odzwierciedlenie także w poszukiwaniu odpowiedniego zakwaterowania na czas urlopu. „Pomimo, iż hotele to ciągle większość zapytań w wyszukiwarce Google (84% w maju 2020, w porównaniu do 87% w maju 2019), w tym roku obserwujemy większe zainteresowanie wynajmem wakacyjnym (wzrost w porównaniu do minionego roku z 13% do 16%). Natomiast zdecydowanie widocznym rosnącym trendem w tym roku jest hasło agroturystyka. Wyszukiwania haseł z tą frazą zaczęły rosnąć od końca kwietnia, nawet o 45%” – powiedział travel industry manager w Google Polska Antoni Andruszkiewicz.

Nadal chcemy podróżować

Jak zauważył travel analytical consultant w  Polska Jacek Bisiński, Polacy nie stracili zainteresowania podróżami w czasach koronawirusa. Zmieniły się jednak ich preferencję oraz styl podróżowania.

– Miejsca i atrakcja w kraju cieszą się zdecydowanie większym zainteresowaniem (wzrost udziału polskich destynacji z 60% wyszukiwań podróżniczych w maju 2019 do 84% w maju 2020). Ponadto zauważalny jest wzrost zainteresowania miejscami blisko natury, zielonymi miejscami poza miastami takimi jak parki narodowe (wzrost o 62% rok do roku), a spadek wyszukiwań popularnych i często zatłoczonych miejsc takich jak kurorty wakacyjne czy parki rozrywki. Jedno jest pewne, wakacje 2020 nie będą latem w domu dla Polaków – wskazał Bisiński.

Źródło: WPROST.pl / ISB News, Google Polska
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...