Za nami rozdanie nagród XII edycji konkursu Polish National Sales Awards
Polish National Sales Awards to wyjątkowe przedsięwzięcie, którego celem jest kształtowanie i promowanie najwyższych standardów etycznych w sprzedaży i obsłudze klienta. Dzięki unikalnej metodologii oraz wieloletniemu doświadczeniu ekspertów PNSA, organizacja od lat jest wyznacznikiem dobrych praktyk w branży. Komisja Sędziowska konkursu, w skład której wchodzą doświadczeni praktycy, w dwuetapowym procesie oceny wyłania laureatów, którzy wykazali się najlepszymi wynikami w sprzedaży, innowacyjnością i kreatywnością, umiejętnością pracy w zespole oraz etyką postępowania.
- My wszyscy, w czasie, kiedy zaczęła się pandemia, znaleźliśmy się w położeniu, które wykroczyło poza nasze wyobrażenia. W najczarniejszych scenariuszach nie zakładaliśmy, że nagle, z dnia na dzień, znajdziemy się w sytuacji jednoczesnej zapaści popytu i podaży, załamania obiegu okrężnego pieniądza w gospodarce, co miało negatywny wpływ na sektor handlu i sprzedaży. Wcześniej takie realia widzieliśmy tylko na filmach science-fiction – powiedziała Elżbieta Pełka, prezes Polish National Sales Awards, w przemówieniu otwierającym galę. - Dziękuję całej Kapitule Sędziowskiej, członkom Komisji Sędziowskiej, wszystkim partnerom i patronom za duże zaangażowanie i wsparcie procesu. Podczas pracy nad XII edycją okazało się, że szczególnie w tak trudnym okresie rozwiązania jakie oferuje PNSA są potrzebne firmom. PNSA sprawdziła się jako narzędzie motywowania zespołów, nagradzania, promocji dobrych praktyk i postaw. Wszyscy wychodzimy z tego trudnego okresu silniejsi, pewniejsi, mądrzejsi. Mamy za sobą lekcję doświadczeń ekstremalnych, których zapewne nie zdobylibyśmy za żadne pieniądze. To dobra lekcja i pozwala patrzeć optymistycznie w przyszłość, ale też wyciągać wnioski – dodała prezes.
W tym roku w konkursie PNSA wyłoniono laureatów i wyróżnionych aż w 19 kategoriach: Innowacje w Dziedzinie Sprzedaży, Innowator technologiczny w Customer Experience/Sales, Social Media w Customer Experience/Sales, Zespół Obsługi Klienta, Menedżer ds. Obsługi Klienta, Sprzedawca w punkcie sprzedaży, Zespół Sprzedaży, Menedżer Sprzedaży, Dyrektor Sprzedaży, Przedstawiciel handlowy B2B, Menedżer Sprzedaży B2B, Telesprzedaż, Key Account Manager, Agent Ubezpieczeniowy, Menedżer Zespołu Sprzedaży Ubezpieczeń, Dyrektor Sprzedaży Ubezpieczeń, Doradca Klienta w Banku, Menedżer Zespołu Sprzedaży w Banku, Dyrektor Sprzedaży w Banku.
Podczas gali została przyznana również nagroda specjalna – tytuł Supersprzedawcy. W tym roku uhonorowano nim Anetę Patyk, kandydatkę Kampanii Piwowarskiej. - Udział w konkursie Polish National Sales Awards to dla mnie bardzo duże wyróżnienie. Jest to najbardziej prestiżowe przedsięwzięcie sektora sprzedaży i obsługi klienta w Polsce, które promuje nowoczesne standardy profesjonalnej sprzedaży, przy zachowaniu wysokich norm etycznych w biznesie. Samo znalezienie się w gronie 3 osób zgłoszonych do nagrody przez mojego pracodawcę, Kompanię Piwowarską, było dla mnie pozytywnym zaskoczeniem i dało impuls do jak najlepszego przedstawienia rezultatów pracy mojego Zespołu. – komentuje laureatka. - Udział w konkursie wiązał się oczywiście z dużą dawką emocji i pracy związanej z kolejnymi etapami, tym bardziej, że po raz pierwszy w historii prezentacje oraz finałowa gala odbyły się online, co było niemałym wyzwaniem. Dodatkowo uczestnictwo w PNSA było dla mnie chwilą zatrzymania się i analizy, która pozwoliła mi wybrać z wszystkich obszarów działalności Zespołu te, którymi warto się pochwalić i zaprezentować w konkursie. Jestem bardzo zadowolona z podwójnej wygranej, zdobycia Laureata w kategorii Menedżer ds. Obsługi Klienta i tytułu Supersprzedawcy. Wygrana nie tylko pokazuje jak ważną rolę Zespoły Wsparcia Sprzedaży pełnią w realizowaniu celów Działu Sprzedaży, ale także potwierdza, ze Silna Tożsamość zespołu, a ten, którym mam przyjemność zarządzać, niewątpliwie taką ma, jest podstawą do budowania wysokich standardów etycznych, pozwalających realizować stawiane przed nim zadania na najwyższym poziomie – dodaje.
W tym roku, po raz czwarty w historii, została przyznana również nagroda specjalna Prezesa PNSA za życiowe osiągnięcia zawodowe – otrzymał ją Brian Tracy – kanadyjski pisarz, jeden z najlepszych zawodowych mówców na świecie, twórca wielu bestsellerów z zakresu rozwoju osobistego i psychologii sukcesu. Tracy wygłosił również specjalne przemówienie dla finalistów, laureatów i całego środowiska PNSA.
W roli prelegentów gali pojawili się również wybitni przedstawiciele świata biznesu – wystąpili m.in. dr Chahid Fourali, członek zarządu PNSA; Paweł Siwecki – dyrektor generalny Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej; Grzegorz Karasiewicz – prof. dr hab., dziekan Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego; Maciej Misztak – wieloletni dyrektor zarządzający firmy Mentholatum Ltd na Europę i byłe kraje Związku Radzieckiego, wieloletni wykładowca UW-Wydział Zarządzania na SWPS oraz Grzegorz Sobiecki – Doctor of Business Administration SBS Swiss Business School w Zurychu, ekspert w przywracaniu ekonomicznej i kulturowej równowagi w przedsiębiorstwach.
W Gali uczestniczyło ponad pięćset osób – w gronie gości znaleźli się przedstawiciele organizacji sprzedażowych, naukowych, firm, organizacji biznesowych i mediów. Całą XII Finałową Galę PNSA, wraz z przemówieniami prelegentów, można zobaczyć poniżej:
Wyniki XII edycji Polish National Sales Awards:
1.Supersprzedawca
- Laureatka: Aneta Patyk, Kompania Piwowarska S.A.
- Wyróżnienie: Szymon Marchewa, Bank Millennium
2.Innowacje w Dziedzinie Sprzedaży
- Laureatka: Marta Łuczkiewicz, Orange Polska
- Wyróżnienie: Marcin Jacaszek, Provident Polska S.A.
3.Innowator technologiczny w Customer Experience/Sales
- Nie przyznano tytułu laureata lub wyróżnienia
4.Social Media w Customer Experience/Sales
- Wyróżnienie: Maciej Śnieżek, Allegro.pl
5.Zespół Obsługi Klienta
- Laureat: Mateusz Walczak, Orange Polska
- Wyróżnienie: Jan Tarachowicz, Kompania Piwowarska S.A.
6.Menedżer ds. Obsługi Klienta
- Laureatka: Aneta Patyk, Kompania Piwowarska S.A.
- Wyróżnienie: Norbert Wasiakowski, Orange Polska
7.Sprzedawca w punkcie sprzedaży
- Laureatka: Agnieszka Mucha, Orange Polska
- Wyróżnienie: Jacek Wojno, Orange Polska
8.Zespół Sprzedaży
- Laureatka: Barbara Budzińska, Provident Polska S.A.
- Wyróżnienie: Rafał Sieczkowski, Orange Polska
- Wyróżnienie: Rafał Piekarski, Orange Polska
9.Menedżer Sprzedaży
- Laureat: Paweł Kocurek, Orange Polska
- Wyróżnienie: Kamil Radwan, Orange Polska
- Wyróżnienie: Andrzej Wasielewski, Orange Polska
10.Dyrektor Sprzedaży
- Laureat: Paweł Szupiluk, Orange Polska
- Wyróżnienie: Grzegorz Kolano, Provident Polska S.A.
- Wyróżnienie: Piotr Mendyk, Orange Polska
11.Przedstawiciel handlowy B2B
- Wyróżnienie: Ewelina Krupka, Orange Polska
- Wyróżnienie: Mateusz Krysztofik, PGNiG Obrót Detaliczny Obrót Detaliczny
12.Menedżer Sprzedaży B2B
- Laureat: Krzysztof Zarzycki, PGNiG Obrót Detaliczny Obrót Detaliczny
- Wyróżnienie: Łukasz Wielądek, PGNiG Obrót Detaliczny Obrót Detaliczny
- Wyróżnienie: Sylwia Dobosz – Kowalska, Orange Polska
13. Telesprzedaż
- Laureat: Karol Piątek, Orange Polska
- Wyróżnienie: Malwina Majewska, Orange Polska
- Wyróżnienie: Daniel Stafiej, Orange Polska
14.Key Account Manager
- Laureat: Karol Górski, PGNiG Obrót Detaliczny Obrót Detaliczny
15.Agent Ubezpieczeniowy
- Nie przyznano tytułu laureata lub wyróżnienia
16.Menedżer Zespołu Sprzedaży Ubezpieczeń
- Laureat: Beata Tończyk-Juda, AVIVA
17.Dyrektor Sprzedaży Ubezpieczeń
- Laureat: Joanna Steifer, PZU S.A./PZU Życie S.A.
- Wyróżnienie: Dariusz Kwiręg, PZU S.A./PZU Życie S.A.
- Wyróżnienie: Hubert Banasiak, AVIVA
18.Doradca Klienta w Banku
- Laureat: Ewa Skotowska, BNP Paribas Bank Polska S.A.
- Wyróżnienie: Marcin Korona, BNP Paribas Bank Polska S.A.
19.Menedżer Zespołu Sprzedaży w Banku
- Laureat: Szymon Marchewa, Bank Millennium
- Wyróżnienie: Dawid Zięba, BNP Paribas Bank Polska S.A.
- Wyróżnienie: Agnieszka Chmielewska, BNP Paribas Bank Polska S.A.
20.Dyrektor Sprzedaży w Banku
- Laureat: Joanna Piętka, BNP Paribas Bank Polska S.A.
- Wyróżnienie: Izabela Ferra – Słowik, BNP Paribas Bank Polska S.A.
- Wyróżnienie: Sebastian Błaszczyk, BNP Paribas Bank Polska S.A.
Polish National Sales Awards jest pierwszym przedsięwzięciem w Polsce, które poprzez organizowany Konkurs PNSA promuje dobre praktyki i standardy sprzedaży. Głównym celem PNSA jest działanie na rzecz rozwoju przedsiębiorstw poprzez wspieranie działów sprzedaży przy jednoczesnym tworzeniu etosu profesjonalnego sprzedawcy. Odbywający się już po raz dziesiąty Konkurs PNSA jest przeznaczony dla wszystkich pracowników działów sprzedaży, a także dla trenerów i pracowników działu obsługi klienta.
Więcej informacji na temat konkursu PNSA oraz wszelkie aktualności znajdują się pod następującymi linkami:
https://www.facebook.com/polishnationalsalesawards/
https://www.linkedin.com/company/polish-national-sales-awards/?originalSubdomain=pl