Mniej cukru w Pepsi. Firma chce zawalczyć o klientów ceniących zdrowy tryb życia
Produkty PepsiCo mają być mniej szkodliwe dla zdrowia. Koncern, do którego należą takie marki jak Pepsi, Ley’s, Cheetos czy Lipton, zapowiedział, że planuje zmniejszyć o jedną czwartą zawartość cukru w napojach gazowanych i mrożonych herbatach sprzedawanych w Unii Europejskiej i wprowadzić do 2025 r. więcej pożywnych przekąsek, aby przyciągnąć więcej konsumentów dbających o zdrowie – informuje agencja Reuters.
Firma chce zastąpić cukier słodzikami oraz wprowadzić zdrowe przekąski, takie jak popcorn PopWorks i więcej niskotłuszczowych produktów, w tym rozwinąć serię Lay's Oven Baked. PepsiCo planuje obniżyć o 25 proc. poziom dodanego cukru do 2025 r. i 50 proc. do 2030 r. w napojach takich jak Pepsi-Cola, Lipton Ice Tea i 7UP sprzedawanych w całej Europie.
Podatek cukrowy kazał firmie przemyśleć kilka kwestii
Powodem ogłoszonych zmian jest nie tylko obawa firmy o to, że firma może stracić pozycję na swoim drugim najważniejszym rynku. Impulsem okazał się też obowiązujący w niektórych krajach, w tym w Polsce, podatek na słodzone napoje gazowane, soki owocowe i wodę smakową.
– Obecnie w Europie prawie co trzeci sprzedawany przez nas napój nie zawiera cukru i wierzymy, że trend ten będzie się z czasem pogłębiał – zapewnił Silviu Popovici, dyrektor generalny PepsiCo Europe. W 2020 roku Europa odpowiadała za prawie jedną piątą całkowitej sprzedaży PepsiCo.