Znany producent opuszcza rosyjski rynek. Ze sklepowych półek zniknie herbata Lipton

Dodano:
Lipton
Firma Ekaterra, producent herbaty Lipton, wycofuje się z rosyjskiego rynku. Jak czytamy w komunikacie, chodzi o „obecne środowisko operacyjne”.

Do końca 2022 roku Ekaterra przestanie produkować w Rosji herbaty marek Lipton, Brooke Bond i Saito. Niedługo później wstrzymana zostanie sprzedaż. Jak czytamy w komunikacie prasowym, decyzja została podjęta „ze względu na obecne środowisko operacyjne”.

Herbaciany gigant

Ekaterra to jeden z największych producentów herbaty na świecie. W portfolio firmy znajdują się 34 marki, w tym tipsy PG, Pukka, T2, TAZO i Lipton. Na początku 2022 r. Unilever, będący właścicielem Ekaterra, sfinalizował sprzedaż swojego oddziału herbacianego do CVC Capital Partners VIII. Transakcja wyniosła 4,5 miliarda euro.

W Rosji nie zabraknie herbaty

„Rosyjski rynek jest w pełni zaopatrywany w produkty herbaciane, wycofanie Ekaterry nie będzie miało znaczącego wpływu na ilość i asortyment herbaty” - czytamy w komunikacie, przytoczonym przez agencję Interfax.

Ministerstwo Rolnictwa stwierdziło, że główny udział w rynku krajowym mają firmy z kapitałem rosyjskim. Ich możliwości pozwalają na pełne zaopatrzenie krajowych konsumentów.

„Lipton, jedyna mniej lub bardziej znana marka firmy, ma udział nie większy niż 7 proc., a prawie cały rosyjski rynek herbaty jest kontrolowany przez krajowych producentów, którzy szybko zastąpią spadające wolumeny” - powiedział dziennikarzom prezes rosyjskiego stowarzyszenia Roschaikoke Ramaz Chanturia.

„Zakres pozycji herbat w różnych kategoriach cenowych jest obecnie dość duży, a głównie są to produkty naszych przedsiębiorstw. Ponadto jakość rosyjskich herbat jest na bardzo przyzwoitym poziomie. Jest to również rozpoznawane na rynku światowym, gdzie dziś aktywnie dostarczamy nasze produkty” - dodał.

Źródło: Interfax
Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...