Nadchodzi rewolucja w branży modowej. Polska firma zaskoczy świat swoim rozwiązaniem
NAOKO to polska marka w branży modowej, która zyskała renomę dzięki współpracy z Warner Brothers. Spółka, która posiada międzynarodowe licencje, stworzyła kolekcje inspirowane światem Harrego Pottera, Powerpuff Girls czy serialem Friends. Cały proces produkcji ubrań odbywa się w Polsce.
Teraz firma zamierza wyjść poza utarte schematy i wkrótce wprowadzi na rynek modowy przełomowe rozwiązanie. Jej najnowsza kolekcja powstanie przy pomocy sztucznej inteligencji oraz współpracy 50 tys. międzynarodowych klientek.
Klientki będą miały wpływ na finalną kolekcję
Chodzi o projekt NAOKO.AI, który jest bezpośrednim zaproszeniem klientek do zespołu projektowego – mówi Monika Szyndler, założycielka firmy. – Kobiety współpracujące z nami będą mogły mieć realny wpływ na design finalnej kolekcji – dodaje.
Cały proces tworzenia polskiej kolekcji za pomocą autorskiej sztucznej inteligencji rozpocznie się od indywidualnego ankietowania, warsztatów online i webinarów. Podczas spotkań klientki będą decydowały jakie mają być modele, fasony, palety kolorów, składy materiałowe oraz rodzaje tkanin danego projektu.
Następnie, po zebraniu tych informacji, sztuczna inteligencja przetworzy je i zaproponuje kształt kolekcji, tworząc moodboard oraz wizualizacje produktów. Znakiem rozpoznawczym marki są oryginalne printy, niebanalne kroje oraz żywe kolory.
Sam proces jest bardzo prosty i intuicyjny, wykorzystujący trzy niezależne silniki AI. Ostateczny model marka ujawni dopiero w dniu premiery, która będzie miała miejsce w maju.
Tu także decydujący głos będą miały klientki. To one zadecydują, czy finałowe projekty zostaną pokazane w otoczeniu prehistorycznej dżungli, na szczycie wulkanu, surrealistycznej galerii obrazów lub też przestrzeni kosmicznej.
To początek współpracy firmy z Al. W planach kolejne cztery kolekcje
Zdaniem Moniki Szyndler sztuczna inteligencja będzie odgrywać kluczową rolę w kolejnych działaniach projektowych polskiej spółki.
– To dopiero początek naszej przygody z AI. W planach na ten rok mamy stworzenie czterech kolekcji, z których każda będzie eksperymentem, ale zawsze z myślą o doskonaleniu naszych projektów – twierdzi.
– Nasza strategia biznesowa skupia się na innowacyjności, zaangażowaniu klientów i szybkim wprowadzaniu produktów na rynek, co idealnie wpisuje się w projekt oparty na sztucznej inteligencji – zaznacza.
W ciągu ostatnich lat znacznie zwiększyło się wykorzystanie sztucznej inteligencji w przemyśle modowym. Jak wskazuje raport McKisneya, wartość rynku Fashion AI wzrośnie z 200 milionów dolarów w 2022 roku do kwoty 275 miliardów dolarów na przestrzeni najbliższych trzech do pięciu lat.