Twitter trafi na… telewizory. Kolejny przebłysk geniuszu Elona Muska

Dodano:
Elon Musk wchodzi do Twitter HQ z umywalką Źródło: X / @elonmusk
Wartość Twittera spada, a reklamodawcy i użytkownicy coraz mniej ufają firmie. Czego potrzeba mocno naruszonej spółce? Aplikacji na smart TV! Zadziwiający ruch platformy pachnie desperacją już z daleka.

Sieć społecznościowa Twitter nie radzi sobie zbyt dobrze od przejęcia przez . Po chybotliwym procesie zmiany kluczowych osób w firmie, zwolnieniu większości pracowników i wielu kontrowersjach miliarder w końcu ruszył się z fotela prezesa. Kolejne poczynania nowej szefowej są jednak dość zastanawiające, a nawet desperackie.

Twitter z aplikacją na smart TV

Linda Yaccarino podejmuje obecnie najważniejsze decyzje w firmie, ale to Elon Musk potwierdził niedawno w tweecie nowe informacje. Tak, do sklepów z aplikacjami zmierza appka Twittera na smart TV. Kiedy? Tego już nie powiedział.

Od strony użytkownika potrzeba posiadania na telewizorze jest znikoma, jeśli w ogóle istnieje. Po co przeglądać serwis społecznościowy, jeśli ledwo można odpisać na tweeta? Czy nie lepiej byłoby, by firma zajęła się prawdziwymi problemami? Swego czasu jeden z internautów tak posumował oderwanie firmy od rzeczywistości:

Użytkownicy: Hej, możecie zająć się przypadkami nękania kobiet na Twitterze?
Twitter: Słuchajcie. Lajki to teraz florpy, a aktualności scrollują się w bok.

Faktycznie, aplikacja na telewizory jest w tym momencie potrzebna tak, jak przewijanie tweetów z lewa na prawo czy po skosie. Bardzo łatwo jest jednak odpowiedzieć na pytanie „dlaczego” z perspektywy korporacji.

Twitter chce być platformą wideo – to nowa strategia firmy

Twitter nadal niezbyt dobrze radzi sobie z zarabianiem pieniędzy. Aplikacja, która wciska użytkownikom telewizorów reklamy i sponsorowane wideo przed oczy wydaje się więc dobrym pomysłem… na papierze. Zakłada bowiem, że ktokolwiek zechce odpalić Twittera na dużym ekranie.

To zresztą dopiero pierwszy z wielu kroków nowej strategii. Inicjatywa pchnięcia „niebieskiego ptaka” w objęcia wideo ma być bowiem pierwszą misją nowej CEO.

Według nieoficjalnych informacji z pierwszego dnia pracy Yaccarino właśnie tego dotyczyła jej pierwsza prezentacja i przedstawienie wizji przed inwestorami oraz zarządem. Twitter ma porzucić swoje korzenie związane z krótkimi wiadomościami i wpisami. Skupienie ma zostać położone na treściach wideo, współpracy z influencerami i twórcami zawartości (zwłaszcza specjalizującymi się w polityce i rozrywce) oraz partnerami komercyjnymi.

Obecnie oglądanie treści wideo ma stanowić jedynie ok. 10 proc. czasu spędzanego przez użytkowników na platformie.

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...