CEO Twittera Linda Yaccarino w poniedziałek miała przepracować pierwszy dzień w firmie. Kobieta ma przed sobą niełatwe zadanie – musi odbudować markę platformy społecznościowej mocno zszarganej przez ostanie pół roku przez Elona Muska.
Linda Yaccarino przejmuje Twittera – nowa CEO już w pracy
Elon Musk 12 maja zapowiedział, że Yaccarino „zacznie pracę za sześć tygodni”. Z komentarza wynikało, że pierwszy dzień menedżerki przypadnie na przełom czerwca i lipca. Kobieta rozpoczęła jednak pełnienie swoich obowiązków około dwa tygodnie przed czasem. Trudo się jej dziwić – zegar tyka, a Twitter potrzebuje szybkich zmian.
Jak spekulują dziennikarze, przyśpieszone wprowadzenie nowej CEO może mieć związek z głośnym w ostatnich dniach odejściem szefowej ds. zaufania i bezpieczeństwa Twittera. Ella Irwin ogłosiła decyzję o rezygnacji ze stanowiska zaledwie pierwszego czerwca.
Irwin była odpowiedzialna między innymi za moderację. Co ciekawe, parę dni przed jej rezygnacją Elon Musk publicznie skrytykował decyzje związane właśnie z moderowaniem treści na należącej do niego platformie.
Reklamodawcy odchodzą z Twittera
Jak przypominają dziennikarze BBC, jednym z głównych problemów Twittera jest obecnie dość znaczny odpływ reklamodawców z platformy społecznościowej. Yaccarino ma stać się lekarstwem na ten problem.
– Menedżerka jest znana ze swoich kontaktów z przedsiębiorcami i działalności w sektorze reklamowym. Spodziewać się więc można, że spróbuje znormalizować stosunki z firmami i reklamodawcami, którzy zrezygnowali z Twittera po wyboistym początku Elona Muska w spółce – oceniał dla Wprost.pl medioznawca dr Krzysztof Kuźmicz.
Nowa CEO sama mówiła, że skupi się na poprawieniu „działalności biznesowej” Twittera. To szeroka kategoria, obejmująca m.in. kontrakty z reklamodawcami, ale też zewnętrzną komunikację, m.in. do partnerów i użytkowników.
Czytaj też:
Elon Musk wskrzesił Twittera, czy skazał go na śmierć? Podsumowujemy rządy CEOCzytaj też:
Musk zatrudnia kolejnego dyrektora. Walczy o zyski z reklam